Har en Stiga Park från början på 90-talet.Den är svårstartad ochryker mycket när den väl går igång.tar också otroligt mycket olja.Är det nån inställning nånstans eller nåt membran eller nåt som kan ha gått sönder.Motorn är en 11hp IC.
 
tar den mycke olja kan du räkna med att kolvringarna är dåliga, men kolla komperision på den, dom säger att de ska vara över 6kg för att den ska gå men helst 8kg,
 
är det dyra reservdelar?kolvringar och packningssats behövs ju iså fall.Måste man ta loss vevstaken också då?isåfall kanske det är bra att byta vevlager också?
 
Många grejer är ganska dyra!! men kolla upp priser först på alla delar sen kollar du på blocket för dom säljer NYA kompletta motorer för 6000:- då har man en reservdelsmotor dessutom!! =)
 
har beställt en renoveringssats,kolv,ringar,vevstake oljetätningar och packningssats från USA.Kostade bara 860:- inkl frakt.
 
Ok...Lät ju helt klart billigt!!! vilken sida har du beställt ifrån??
 
Beställde på ebay,finns till flera olika Briggs&Stratton.
 
:D
Lite kul att läsa. Jobbar själv med Briggs & Stratton motorer, fattar inte varför man köper något från USA när reservdelarna inte är speciellt mycket dyrare här hemma.
Ett litet tips, ryker den och drar väldigt mycket olja så lägg inte ner några stora pengar på den.
Du har gjort som alla andra, slarvat med oljan. SAE 30.
 
peter_02 skrev:
Många grejer är ganska dyra!! men kolla upp priser först på alla delar sen kollar du på blocket för dom säljer NYA kompletta motorer för 6000:- då har man en reservdelsmotor dessutom!! =)
De nya motorerna är Intek motorer. Det går inte att använda delarna från den gamla.
Intek=OHV, 11hk I/C=sidventilare
 
Jo,jag har hört mig för om priserna här.Jag skulle få betala mer för bara packningssats och kolvringar här,utan frakt.Har mätt cylinderloppet iallafall så den är inte oval,som några påstår att det kan bli på dom.Nu har jag inte hat denna i min ägo länge så jag vet inte vilken olja som använts.Vilken ska det vara då?
 
Gualof skrev:
Jo,jag har hört mig för om priserna här.Jag skulle få betala mer för bara packningssats och kolvringar här,utan frakt.Har mätt cylinderloppet iallafall så den är inte oval,som några påstår att det kan bli på dom.Nu har jag inte hat denna i min ägo länge så jag vet inte vilken olja som använts.Vilken ska det vara då?
Enklast möjliga SAE30 olja.
(B&S godkänner inte några andra oljor vid ev reklamationer.)
 
hr du fått iårdning på klipparen eller??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.