Hej!
Är det någon här som gjort något listigt för att kunna nyttja utrymmet ovanpå skenorna till sina takskjutsportar? Jag skulle gärna se någon bild på det.

Vi håller som bäst på nu och "klär väggarna" med hyllor för att maximera förvaringsutrymmet. Men jag har blivit sugen att lägga upp skidor ock kanske lite virke uppe i taket vid dessa skenor.

Men infästningen i taket kanske inte håller för detta, men man kanske kunde snickra till något bra - söker härmed lite inspiration :)

Tack på förhand,
/Rikard

PS Det är Crawfordportar i detta fallet....
 
Jag hade sned tak på mitt garage. där reglade jag upp golvreglar precis i lagom höjd ovanför porten. skruvade upp skenorna under i reglarna. Sedan kan man bygga ett loft ovanför när man vill :) . Men det beror ju lite på hur ditt tak ser ut osv.
 
Ja det är inte så komplicerat att utnyttja utrymmet ovan skenorna, men att belasta dessa, är de inte avsedda för, men några brädor pallar dom säkert för. Jag hade med min hylla ovan portarna från början i planeringen, och tillverkade 5 vinklar i fyrkantsprofil som är bultade i limträbalkarna och vägg, det gäller att ta vara på utrymmen. Hyllan sträcker sig över båda portarna
mosaik.jpg
 
Mmm, den där hyllan var läcker - ska nog försöka snickra till något sånt och ha skidor, stavar, lite snickarvirke, etc.

Tack ni bägge!

/Rikard
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.