Jag har efter mycket om och men limmat fast min täcksida i köket, med hjälp av konstruktionslim. Nu undrar jag: hur länge behöver detta lim torka/härda, innan jag tar bort tejpen som nu sitter och håller fast täcksidan?
 
Konstruktionslim typ PL400 torkar på ett par timmar, Lim typ Polymerbaserat konstruktionslim torkar med cirka 1mm i dygnet.
 
Jag har skruvat alla mina täcksidor från skåpets insida.... fast det kanske inte går i detta fall...
 
MathiasS skrev:
Jag har skruvat alla mina täcksidor från skåpets insida.... fast det kanske inte går i detta fall...
Ja, jag undrar med..................
 
Eller en kombination av skruv och lim rent av... Så gjorde jag på vår badrumskomod, utan fötter, i syfte att täckskivan skulle styva upp kosntruktionen.
 
Mja jo jag har skruvat dit mina täcksidor jag också, förutom detta enstaka fall, som var lite speciellt, därav limmet. Tack för era svar iaf.
 
Hm, nu undrar jag när detta lim egentligen ska sluta att lukta? Det var ju över en vecka sen jag limmade dit täcksidan , men det luktar fortfarande fränt om limmet, särskilt när jag öppnar lådorna som sitter på andra sidan. Är detta normalt?
 
Är det en ättiklukt?
Isåfall är det inte konstruktionslim utan silicon
Polymerbaserat konstruktionslim är luktfri
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.