Hur blir Stiga parken om man tar bort bakaxel diffen och tar en järnstång istället, slipper hjulspinn på ett hjul.

Borde det inte fungera efter som den är midjestyrd
 
Eftersom bägge hjulen kommer att snurra lika fort så kommer innerhjulet vid sväng att karva gräsmattan och maskinen tenderar att vilja gå rakt fram.
 
Men fungerar inte stel bakaxel bättre på en midjestyrd maskin???
 
Man har ju fortfarande det faktum att ytterhjulet har en längre väg att färdas än innerhjulet, och en svetsad diff gör så att det helst vill fara rakt fram.

Skillnaden i färdsträcka mellan ytter och innerhjul i en sväng är den sträcka som innerhjulet behöver stå på samma ställe och snurra för att kompensera ytterhjulets längre färdsträcka. (Läs: Karva upp gräsmattan/spinna)

Den sträckan är samma oavsett midjestyrning eller ej, däremot kanske en midjestyrd inte känns lika understyrd vid sväng, det vet jag ej.
 
Den kommer bli svår att svänga med.
Riktigt dålig ide faktiskt.
 
Men om du håller ordentlig fart och burkar lite åt fel håll, så borde det gå... :D
 
  • Gilla
Dodgeboy
  • Laddar…
Det låter som att du vill köpa en beggad diff av mig för det där med steloperation är inget bra....
 
Diffen gick sönder på en Park jag brukade köra när jag var 12-13 år, lutade det emot så orkade jag inte alls styra den.........hade jag orkat så var nog styrvajerns dagar räknade ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.