Jag och min sambo ska försöka bygga ett attefallshus med pulpettak på 25 kvadrat. En lagom utmanande uppgift då ingen av oss är hantverkare.

Nu vill jag dra igång innan vintern anländer men undrar hur mycket man kan bygga innan kylan anländer. Kan man göra allt så länge grunden (markskruv) är klar för byggnation? Förstår att man ska täcka noggrant med pressning för att undvika regn när man inte bygger. Undrar också vilken kyla isolering tål och om det är okej att dra i trossbottenskivor, isolering och golv som sedan täcks?

Många frågor men fler kommer det bli. Hoppas på bra och kloka svar i den här gruppen. Tänk på att vi är rookies...
 
nå hur har det gått?
 
R RoyalPhyton skrev:
nå hur har det gått?
Framåt. Stommen/skelettet är uppe, råspont på taket. Typ så.
 
  • Byggplats, trästomme, vindskyddsduk, två personer, stege, molnig himmel, grått gräs, tidigt byggskede.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
olofh och 2 till
  • Laddar…
Vore kul att se mer
 
Underkonstruktion av trä, täckt med presenning, byggarbetsplats, stege, trädgård, dagtid, grå himmel, pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
O olofh skrev:
Vore kul att se mer
Byggarbetsplats inomhus på natten, träkonstruktioner och verktyg, pågående renoveringsarbete, mörk, oorganiserad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person i hög synlighet jacka arbetar med träkonstruktion, verktyg och träplankor synliga, vintermiljö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två personer framför trästomme för byggnation, skymning, träd, hus och bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träramkonstruktion utomhus, potentiellt grund till byggnad eller däck, på gräsmark med höstlöv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
funkade det bra med markskruv, vad fick er att välja dom? Hur mkt isolering i golvet har ni?
 
O olofh skrev:
funkade det bra med markskruv, vad fick er att välja dom? Hur mkt isolering i golvet har ni?
Ville göra det enkelt men slutade med att jag använde fyra (bakre) markskruv och resten plint. Var för stenig mark. Det kommer vara 170mm isolering i golvet när det väl blir dags.
 
Kul projekt. Ni kommer att lära er massor. Blir det förråd eller gästrum?
 
daddydj daddydj skrev:
Kul projekt. Ni kommer att lära er massor. Blir det förråd eller gästrum?
Blir enbart gäststuga utan vatten. Jo, har lärt mig en massa redan men det blir mycket Google och youtube.
 
  • Gilla
Jijo76 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.