Hej!

Jag ska bygga en tvbänk längs med hela tvväggen som är 390cm bred.

Tanken är att använda 45x45mm reglar för att bygga en stomme och så har jag en panel jag ska klä runt om. Inga problem här.

Däremot behöver jag tips på svarta bänkskivor som lämpad för att på något sätt få till 32x390x2cm, det bör med fördel vara flera skivor som adderas ihop, men då behöver det bli fina skarvar.

Tror ni man kan såga till X antal såna här för att skarva? https://www.ikea.com/se/sv/p/ekbacken-baenkskiva-matt-yta-antracit-laminat-00409013/

K
ommer då behöva såga bort 30cm från långsidan mot väggen, samt såga kortsida på de skivor som ligger mot varandra?

Tacksam för andra tips! :D
 
  • Skiss av vardagsrum med planerade mått och designförslag för möblering och anpassningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan byggare3bob inte köra fönstersmyg i mdf och måla med en bra färg? Så slipper han skarvarna.
 
  • Gilla
Byggar3Bob
  • Laddar…
Eller måttbeställa en bänkskiva från någon av våra köksleverantörer, tex. en skiva med virrvarr mönster
 
  • Gilla
Pear4Life och 1 till
  • Laddar…
Hmm ja fönstersmyg kanske finns i samma mått, men då blir yttre kortsidan lite fulare?

Måttbeställt hade ju varit bästa, men går det att hitta under 4000kr? Kikade och det mesta såg väldigt dyrt ut
 
Snabb sökning på nätet säger 10mm glas går att få i de måtten. Borde gå få svart med. Ändan blir fulare på en mdf men för 3000kr eller vad de blir kvar till 4000kr så kan nog någon måla den bra.
 
  • Gilla
Byggar3Bob
  • Laddar…
Ah kanske blir lite väl dyrt med 32x390cm glas
 
  • Beställningsskärm för skräddarsytt glas, val av tjocklek och dimensioner, prissatt i svenska kronor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksvänner.se hade för runt 2000:-
 
  • Gilla
Byggar3Bob
  • Laddar…
Gott nytt år på er!

Tack! Såg ut att vara en bra måttbeställning med möjlighet för skarv. Just nu lutar det åt just den från köksvänner.se eller svart glas

Någon som beställt från köksvänner.se? Verkar inte ha så bra betyg/omdöme online.
 
Ville bara dela med mig om en uppdatering. Det skulle gå för 6000kr att måttbeställa från agelito med laminatskiva, högblank, sidolist på en kort och långsida, skarv i mitten och leverans. Så jag bangade det och köpte 4st svarta hyllplan från byggmax för 500kr i mått 120x30cm. :)
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.