Sedan måste jag nog också hålla med lite, varför vill du mäta strömmen till ett förråd? Eller tänker du dig att hyresgästen skall sätta upp någon elslukande maskin, eller bitcoin mining i rummet?

I ett normalt förråd, använder du lampan när du är där, kanske en dammsugare någon gång i halvåret. Du kan räkna med en årsförbrukning på någon bråkdels kWh.
 
  • Gilla
FDT
  • Laddar…
Att mäta ett uttag och en lampa i ett förråd man hyr ut i sin källare blir dyrare än att bara lägga på en liten summa på hyrkostnaden. Eller ska hyresgästen värma upp förrådet med elelement?
 
J Johan92 skrev:
det var inte det svaret jag var ute efter, jag vet redan vad reglerna säger. Jag vill bara förstår hur det ska kopplas.
Ingen här har väl pratat om reglerna? Oavsett om man får koppla eller inte så måste man ha lite grundläggande kunskaper (som att kunna läsa ett enkelt elschema med tre sladdar t ex), annars ska man låta bli.
 
tommib
J Johan92 skrev:
det var inte det svaret jag var ute efter, jag vet redan vad reglerna säger. Jag vill bara förstår hur det ska kopplas.
Med tanke på vad elen kostar så är det helt klart rimligt att mäta elförbrukningen.
Detta är ett rum i en källare som ska hyras ut som förråd så behövs inte mer än strömbrytare ett uttag och lampa.
Hur man kopplar står där på sidan av din mätare. Om du inte begriper den instruktionen så vidhåller jag min tidigare uppfattning.
 
  • Gilla
Gamla gubben och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.