Ett fasligt väder med omväxlande snö och regn. Vissa dagar är det plusgrader och någon dag senare massor med minusgrader.
Funderar på om jag ska slå mig ner i favorit fåtöljen och invänta våren och sommaren eller ska jag besöka en butik som har massor med jutesäckar och sedan täcka över större delen av trädgården med en eller ett par lager juteväv för att växter ska överleva.
Har tidigare haft några mördarsniglar men dessbättre fick jag också in Pantersniglar i min trädgård. Räddade i sista stunden livet på pantersniglarna som med god aptit käkade upp alla mördarsniglar. Funderar på hur våren och sommaren kommer att bli för mina sniglar med tanke på vädret. Nästan sol och sommar och sedan massor med snö och is. Kanske inte direkt tjäle djupt ner i marken i Västerås trakten.
 
BirgitS
Några lager juteväv gör ju inte att det blir någon större temperaturskillnad mellan ut- och insidan av juteväven. Juteväven är bra om 1-2 månader när solen börjar värma ordentligt medan det är tjäle i jorden.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
smh
Ja, svårt att veta hur saker kommer klara sig denna vinter! Men jag vilar i att det inte finns mycket att göra. Bara att hålla tummarna och hoppas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.