Sittställning
FredrikR FredrikR skrev:
Precis samma känsla, eller ja 3,0Ah men den är klart trevlig. :cool:(y)
Den vaknar med 6ah så köp! :heart::heart:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Efter att ha läst denna tråden så har jag kommit fram till att jag inte kommer behöva en större klinga än 216mm. Så det står mellan DeWalt och Bosch. De kostar lika mycket. När man tittar på dem så ser man att Boschen har mycket mer grejer på sig, medan DeWalten ser mycket mer enklare ut. Vad är skillnaden på dem egentligen?

Går inte att ladda upp bilder av någon anledning.. Men jag pratar om DeWalt DWS777 1800W och Bosch professional GCM 8 SJL 1600W.

Spelar watten stor roll till exempel?
 
Sittställning
M Förstagångsköparen skrev:
Efter att ha läst denna tråden så har jag kommit fram till att jag inte kommer behöva en större klinga än 216mm. Så det står mellan DeWalt och Bosch. De kostar lika mycket. När man tittar på dem så ser man att Boschen har mycket mer grejer på sig, medan DeWalten ser mycket mer enklare ut. Vad är skillnaden på dem egentligen?

Går inte att ladda upp bilder av någon anledning.. Men jag pratar om DeWalt DWS777 1800W och Bosch professional GCM 8 SJL 1600W.

Spelar watten stor roll till exempel?
Jag säger äääh, watten spelar ingen roll.

Jag är partisk, gillar bosch så den hade jag valt.
 
  • Gilla
Ironside och 1 till
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Efter att ha läst denna tråden så har jag kommit fram till att jag inte kommer behöva en större klinga än 216mm. Så det står mellan DeWalt och Bosch. De kostar lika mycket. När man tittar på dem så ser man att Boschen har mycket mer grejer på sig, medan DeWalten ser mycket mer enklare ut. Vad är skillnaden på dem egentligen?

Går inte att ladda upp bilder av någon anledning.. Men jag pratar om DeWalt DWS777 1800W och Bosch professional GCM 8 SJL 1600W.

Spelar watten stor roll till exempel?
Det ser ut som Boschen är lite tyngre, en del bredare med utdragen ute och tar grövre dimensioner.
Dewalten 1800W motor mot Boschens 1600W.
Skärmklipp av egenskaper för en såg, inkluderar mått, effekt, vikt, knapp "Köp Nu".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tekniska specifikationer för en såg, kapaciteter, vinklar, mått, vikt, effekt och vibrationsvärden visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nej, jag tror inte du märker någon skillnad på 200W, samtidigt säger Dewalt 1100W uteffekt?
Plats att lägga materialet som sågas uppskattar jag.
 
Sittställning
M Förstagångsköparen skrev:
Efter att ha läst denna tråden så har jag kommit fram till att jag inte kommer behöva en större klinga än 216mm. Så det står mellan DeWalt och Bosch. De kostar lika mycket. När man tittar på dem så ser man att Boschen har mycket mer grejer på sig, medan DeWalten ser mycket mer enklare ut. Vad är skillnaden på dem egentligen?

Går inte att ladda upp bilder av någon anledning.. Men jag pratar om DeWalt DWS777 1800W och Bosch professional GCM 8 SJL 1600W.

Spelar watten stor roll till exempel?
https://www.bosch-professional.com/se/sv/pro360/prodeals/woodworking/

Jag tror boschen är med i listan så du får ett extra verktyg ?! Valet borde då va enkelt
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
[länk]

Jag tror boschen är med i listan så du får ett extra verktyg ?! Valet borde då va enkelt
Visst är den det, i dryga 53h till.
Kampanjen sträcker sig till 2022-12-31.
Bild på erbjudande: köp bänkverktyg, få träbearbetningsverktyg gratis. Lista på produkter, datum, SKU, EAN, maskintyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag köpte gcm 8sjl förra året efter lite efterforskning och då den fanns till ett sjukt bra pris. Amazon hade kampanj på blå bosch och sålde den för 2522:- så jag köpte den på hornbach och utnyttjade deras prisgaranti:rofl:.
Den har för övrigt funkat jättebra och den har en rätt bra djupstoppsfunktion som jag inte visste jag behövde. Men det kanske alla kap & gersågar har.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Jag säger äääh, watten spelar ingen roll.

Jag är partisk, gillar bosch så den hade jag valt.
Men det är massa rör och saker på baksidan som inte DeWalten har. Vad är det för grejer?
 
M Förstagångsköparen skrev:
Men det är massa rör och saker på baksidan som inte DeWalten har. Vad är det för grejer?
Gejdrar så man kan dra fram sågen för större sågdjup.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Det ser ut som Boschen är lite tyngre, en del bredare med utdragen ute och tar grövre dimensioner.
Dewalten 1800W motor mot Boschens 1600W.
[bild] [bild]

Nej, jag tror inte du märker någon skillnad på 200W, samtidigt säger Dewalt 1100W uteffekt?
Plats att lägga materialet som sågas uppskattar jag.
Jag hade nog försökt känna på dom innan köp, Dewalt är lite mer rejäl skulle jag säga och Bosch har mer "funktioner". Jag jobbar nog snabbare med en Dewalt men då pratar vi yrkesmässig användning och nog inget som kanske gäller eller för den delen är väsentligt för lite hemsnickrande. Icke att förglömma att Dewalt har vertikalt handtag och bosch horisontellt, här är det också mycket smaksak.
Gällande effekten så märker man skillnad på 200w, vi fick av misstag en konsumentversion av DWS777 som hade 1600w istället för 1800w motor, i övrigt i princip exakt samma maskin, i samma sekund som jag tryckte på knappen reagerade jag på att motorn kändes "slö". Med det sagt så behöver det inte betyda att Dewalten är snabbare än boschen till max varvtal men den borde vara det.
Jag gillar också personligen klingskyddet på DWS777 som är ett rent arv av dom gamla ELU maskinerna, det är det kanske bästa klingskyddet på marknaden och ett av få som man manuellt kan dra upp själv utan att sänka ner sågen, vilket jag alla fall upplever som betydligt smidigare, om man dock får ett extra gratis elverktyg från Bosch så kanske det ändå väger över oavsett vilken man gillar bäst...
 
  • Gilla
Mjärn
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Men det är massa rör och saker på baksidan som inte DeWalten har. Vad är det för grejer?
Dewalt har även den dessa, dock är dom infällda i sågen istället så funktionen blir densamma, dock så innebär det att man kan ställa den närmre en vägg utan att den tar i eftersom ingenting sticker ut bakåt
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sittställning
FredrikR FredrikR skrev:
Visst är den det, i dryga 53h till.
Kampanjen sträcker sig till 2022-12-31.
[bild]
Såg inte det, jag hade ringt dom och kollat, det kan vara köptillfället som ger kampanjen! Kanske står i villkoren. Annars hade jag väntat lite tills ny kampanj om det inte är bråttom.
Ett tag fick man det portabla bordet som fälls ihop, riktigt sexigt




Fasta glidaxlar eller va man ska kalla dom är väl bättre alla dagar i veckan om man tänker precision.
Men trä är trä, så jävla noga är man inte
 
Sittställning Forlowt skrev:
Såg inte det, jag hade ringt dom och kollat, det kan vara köptillfället som ger kampanjen! Kanske står i villkoren. Annars hade jag väntat lite tills ny kampanj om det inte är bråttom.
Ett tag fick man det portabla bordet som fälls ihop, riktigt sexigt




Fasta glidaxlar eller va man ska kalla dom är väl bättre alla dagar i veckan om man tänker precision.
Men trä är trä, så jävla noga är man inte
GTA60W var väl ihop med en BiTurbo såg? :cool:
Då jag fick mitt. :love:

Vill minnas det är datumet på kvittot som gäller, sedan 1mån eller liknande på sig att registrera.

Edit
Skärmdump av en webbsida med FAQ, markering i rött, mobil webbläsare, datum och registreringsdetaljer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Älska
Sittställning
  • Laddar…
I
M Förstagångsköparen skrev:
Efter att ha läst denna tråden så har jag kommit fram till att jag inte kommer behöva en större klinga än 216mm. Så det står mellan DeWalt och Bosch. De kostar lika mycket. När man tittar på dem så ser man att Boschen har mycket mer grejer på sig, medan DeWalten ser mycket mer enklare ut. Vad är skillnaden på dem egentligen?

Går inte att ladda upp bilder av någon anledning.. Men jag pratar om DeWalt DWS777 1800W och Bosch professional GCM 8 SJL 1600W.

Spelar watten stor roll till exempel?
Var i butik o kände på Dewalt och Bosch, för min del kändes Bosch klart bättre men vet att Dewalt är poppis i hantverkarna bilar så de e troligen ren smaksak.
 
Vad skulle ni köpa för klinga om man ska ha en klinga för att skära lister? För DeWalt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.