På Elskling.se ligger Telinet energi ofta högst (billigast elavtal) för området där jag bor. Någon som har hört -någon som vet - hur de är att ha elavtal med?
 
Var bara med på när avtalet tar slut så du inte åker på ett groteskt brutalt dyrt anvisningsavtal så är det lugnt.

Innan kraschen så bytte jag hejvilt mellan alla skitbolagen och det funkade, förutom de få gånger jag missade brytdatum och åkte på ett jävla avtal.
 
Fairlane
Jag har haft Telinet och det gick bra, men det är ett av de bolag som har absolut sämst kundhantering. Många som fastnat med avtal som inte går att säga upp, efter att ha missat att villkorsändra vid uppsägning. Kundtjänst? Lycka till att nå dem...

Om du har tillgång till DN så publicerades nyligen en artikel om Telinet: länk
Rubriken på artikeln (som faktiskt är passande): Elbolaget som fälls gång på gång: ”Beklagar det som hänt”
 
Får nog hålla med i kören. Taskig kundtjänst som glömmer, missar och fördröjer när man vill lämna. De priser man avtalat ändras snart till klart dyrare så OM man går på deras erbjudande så ska man ha full koll så att det följs. Det blir lätt "misstag" som gör att det blir dyrare, har aldrig varit med om att det görs misstag på andra hållet dock...

Såå, de KAN vara billigast men håll koll!
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Körde Telinet innan jag bytte till nuvarande leverantör. Hade inga problem att göra bytet.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Körde Telinet innan jag bytte till nuvarande leverantör. Hade inga problem att göra bytet.
Jag har haft samma erfarenhet. Har haft Telinet i ca 5 år då de alltid varit billigast. Nu har jag dock det kommunala elbolaget med ett bättre avtal.

Det var enkelt att avsluta hos Telinet. (Men jag har läst att andra har haft andra erfarenheter likt andra skrivit i tråden.)
 
Redigerat:
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.