Hej!

Har ett litet problem vinter tid.
När man t.ex kör in bilen på kvällen efter det snöat så brukar jag borsta bort så mycket snö jag kan, men tyvärr får man inte bort allt. under natten så smälter denna och istället för att ligga kvar mitt på golvet eller bäst av allt rinner ut ur garaget så rinner det ner till ena hörnan i garaget och blir liggandes där mot trälist och gipsväggen(har tyvärr ingen golvbrunn i garaget)

Vill ha lite tips hur man kan göra. helst vill jag göra en stenkista och bara lägga ett brunnslock(lite större lock än de man har till badkar och dusch i badrummet)Har nämligen en kompis som sysslar med betong borrning, så fixa hålet är inget problem.
Men nu till saken är det "bara" att lägga ner en massa sten i hålet och sen är det bra?
Hade tänkt modell större stenar och lite mindre stenar, fast det har kanske ingen större betydelse

Är en vanlig betong platta till golv idag.

Eller spelar hålets storlek någon roll? när man gör en stenkista? hur djupt ska det vara m.m

Vi snackar ju inte några kubik vatten som ska bort utan kanske några liter då och då.

Tack på för hand
 
det kan inte röra sig mer än om några liter åt gången, på Din beskrivning. Om ni kör ett hål med diam. ca 300mm och 1 meter ned, och fyller med skärv/makadam eller grov singel, så bör problemet vara löst. men försök hitta ett plaströr, som du trycker ned i hålet, så att vatten inte med tiden gröper ur bädden under plattan
Trälist och gipsvägg är känsliga för fukt/vatten, så varför inte byta golvlisten mot klinkerplattor 100X300mm.
 
Tack

Låter som en vettig ide det med plaströret.

Jo ska sätta upp klinkers på väggen, Hade tänkt mig en halv klinkers platta upp runt om hela. Ska se hur många jag behöver, har några kvar sen vi renoverade i badrummet.
Kanske inte passar i garaget men va f.. gör det :)
 
jag hade samma problem som du där jag bodde förut vattnet ran mot ena väggen och ner til ena hörnet. jag bilade upp ett hål och la en golvbrunn en liten bit från hönet flytspaklade fall från hörnet och väggen sedan gjorde jag som man gör i ett badrum div fuktspärr på väggen och skarvremsa mellan golv och vägg. målade vitt ned till golvet blev kanonbra. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.