Har en byrå där skruvarna lossnar en gång i halvåret. Det är någon sorts skivmaterial och skruvarna är korta, 5-10mm.

Jag tror inte på att skruva hårdare. Har pajat gäng i ett hål och fick borra ett nytt.

Det är knappast så att jag kommer vilja skruva isär den på det sättet i framtiden så jag tänker att jag ska limma skruvarna för att slippa denna aktivitet två gånger per år.

Vilket lim är lämpligt, trälim eller superlim?
Skruvmejsel med en skruv på spetsen framför otydligt grått föremål, suddig bakgrund, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen kökslåda, vit interiör, metallskensystem, slitage, smulor eller skräp, mörkt golv, sned vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det bara skruvarna till lådbeslagen?
Borra nytt hål och sätt fast bredvid..
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
J
Eller tryck ner lite bomull eller bakpulver i hålet och sedan superlim tills det är fullt. Blir lika hårt som träet. Borra sedan nytt. Bomull blir lättast eftersom på sidan. En tops som man klipper av är perfekt.
 
Sätt fler skruv också! Är det stommar bredvid varandra kan du ju dra längre skruv med som drar i båda skåpen
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Är det bara skruvarna till lådbeslagen?
Borra nytt hål och sätt fast bredvid..
Ja, bara de. Har gjort det med en skruv men de kryper bara ut efter ett tag. Barnen är inte milda i sin hantering av lådorna.
 
K krenr09 skrev:
Sätt fler skruv också! Är det stommar bredvid varandra kan du ju dra längre skruv med som drar i båda skåpen
Bara en stomme och den är inte så tjock.
 
Sätt genomgående skruv och mutter då..:cool:
 
AXS
Limma hela beslaget inkl skruv med ms-polymer eller liknande. De flesta lim på patron bör duga.
 
  • Gilla
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
Skruva i några vanliga försänkta skruvar i några av de andra hålen.
 
AXS AXS skrev:
Limma hela beslaget inkl skruv med ms-polymer eller liknande. De flesta lim på patron bör duga.
Ah, just det. Har någon öppnad patron med PLx00 liggande.
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.