Fullt normalt?

  • Antal röster
    1 987
MathiasS MathiasS skrev:
Givetvis får man välja lite när man kräver ett avtal, är det ett jobb på två timmar kanske det kan gå ändå, men vilken hantverkare som helst ska kunna fylla i hantverkarformuläret, det tar max 5 minuter att göra det för ett enkelt jobb.
Jo men de hantverkare jag anlitar är allergiska mot allt onödigt pappersarbete.
Sen ska man då lita på dessa och säger de ca 3000kr så blir det så.
Men jag är mycket medveten om problemet men i mitt område har vi lyckats bra med att dela information om bra hantverkare vi kan lita på. Jag tror det är mycket viktigare än ett papper.
 
P paralun skrev:
Jo men de hantverkare jag anlitar är allergiska mot allt onödigt pappersarbete.
Sen ska man då lita på dessa och säger de ca 3000kr så blir det så.
Men jag är mycket medveten om problemet men i mitt område har vi lyckats bra med att dela information om bra hantverkare vi kan lita på. Jag tror det är mycket viktigare än ett papper.
För sådana småjobb skulle inte jag heller tjafsa om papper, men köper jag något för 30000 så är det bara att byta hantverkare om de inte orkar skriva på ett avtal. Jag kan skriva avtalet, de behöver bara skriva på.....
 
  • Gilla
robhol och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
För sådana småjobb skulle inte jag heller tjafsa om papper, men köper jag något för 30000 så är det bara att byta hantverkare om de inte orkar skriva på ett avtal. Jag kan skriva avtalet, de behöver bara skriva på.....
Njau, jag blev tokförklarad för ett badrum för 100000, "är du dum i huvet", litar du inte på mig menade hantverkaren.(som renoverat 100 tals badrum och exakt visste m2-kostnaden), då lägger jag på 20000 om du ska ha skriftligt.
Men det här är ett problem om man inte litar på en hantverkare!
 
P paralun skrev:
Njau, jag blev tokförklarad för ett badrum för 100000, "är du dum i huvet", litar du inte på mig menade hantverkaren.(som renoverat 100 tals badrum och exakt visste m2-kostnaden), då lägger jag på 20000 om du ska ha skriftligt.
Men det här är ett problem om man inte litar på en hantverkare!
jag skulle byta hantverkare direkt om man inte kan tänka sig att skriva avtal för ett badrum för 100kkr, utan minsta tvekan.
 
  • Gilla
robhol och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.