Hej,

Vi har en llvp Panasonic NZ25VKE, den är ungefär ett år gammal. Den styrs via fjärrkontroll och appen "Comfort Cloud". Efter några dagar på resande fot kom vi nu hem och då har llvp mest sannolikt stängt av sig. Vad jag kan se har den inte gett något felmeddelande. I appen rapporterades den inställda temperaturen på 21 grader (läge heat). På dosan så stod det OFF. Vi hade 15 grader inomhus (elelement som backup). Så fort jag tryckte ON på dosan så vaknade innerdelen och började jobba, inga missljud. Inget felmeddelande heller på innerdelen vad jag kunnat se.

Sammanlagd tid borta 7 nätter, temperaturen ute har varit ned kring ca -15 kortare period. När vi kom hem idag så var det -1. Den har tuffat och gått annars när det varit -20 utan problem.

Vad kan ha orsakat detta? Är det en dålig idé att ha båda styrningarna igång samtidigt?

Tack på förhand!
 
Ni har inte schemalagt att den ska stänga ner sig?

Fjärrkontrollen styr alltid över appen så om någon tryckte på den för att släcka fjärren (eller något ramlat på den) styrde ni över appen, annars är det inga problem att kombinera.

Min fjärr är nästan alltid i off-läge och jag styr via appen. Det har aldrig krånglat för mig.
 
  • Gilla
FraxinusExcelsior
  • Laddar…
Hej,

Den funktionen visste jag inte ens att den fanns. Jag tittade på fjärrkontrollen och tryckte på Timer on och off, och gick sedan ur menyn, det är inte aktiverat nu, heller inte under tiden vi varit borta.

Ingen har varit in i huset (larm), så inget "fuffens" med dosan. Jag bytte batterierna, men jag tycker den är lika stark i displayen och bakgrundsbelysningen som innan så det var mer hängsle och livrem för fortsatt bruk.

Tack för info, bra att veta vilken av styrningarna som är högst i rang. Är dosans signal återkommande, d v s skickar den samma signal flera gånger? T ex om jag ändrar temperaturinställning i appen, kan dosan (trots att jag inte rör den) "ta över" och köra sitt program istället?
 
Nej dosan är inte återkommande. Kan inte svara på vad som har hänt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.