Blå soffa med stickad filt, trädetalj, grå textil, parkettgolv, del av matta. Inomhus hemmiljö, komfortabelt, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en snart 15år gammal soffgrupp 3+2 som är grymt skön och jag vill inte byta för brytandets skull. Tar man ur de lösa kuddarna så har man 2 sängar vipps! (y)

Till frågan: Jag vill klä av klädseln för att köra dem i tvättmaskinen. Har kört med Kärcher textiltvätt ett antal ggr genom åren men vattnet förblir brunt oavsett hur många ggr man tvättar, om än brunt i ljusare kulör. Jag vill ha tyget ordentligt rent.

När äldsta dottern va ca 3 år och soffan var i det närmsta ny så misstog hon soffan för toalettstolen kl 03:15 en natt och jag tog av klädseln på drabbad dyna för maskintvätt.

Jag kommer ihåg att jag inte lyckades klä på dynan igen efteråt pga att skumgummit började gå sönder, tvingades lämna hela skiten till nån lokal möbelrenoverare.

Hur löser man detta på bästa/lättaste sätt själv?
:thinking:

/C
 
Redigerat:
K krokodilen73 skrev:
[bild] Har en snart 15år gammal soffgrupp 3+2 som är grymt skön och jag vill inte byta för brytandets skull. Tar man ur de lösa kuddarna så har man 2 sängar vipps! (y)

Till frågan: Jag vill klä av klädseln för att köra dem i tvättmaskinen. Har kört med Kärcher textiltvätt ett antal ggr genom åren men vattnet förblir brunt oavsett hur många ggr man tvättar, om än brunt i ljusare kulör. Jag vill ha tyget ordentligt rent.

När äldsta dottern va ca 3 år och soffan var i det närmsta ny så misstog hon soffan för toalettstolen kl 03:15 en natt och jag tog av klädseln på drabbad dyna för maskintvätt.

Jag kommer ihåg att jag inte lyckades klä på dynan igen efteråt pga att skumgummit började gå sönder, tvingades lämna hela skiten till nån lokal möbelrenoverare.

Hur löser man detta på bästa/lättaste sätt själv?
:thinking:

/C
Ingen som har koll eller tips?

/C
 
Inget tips om skumgummiproblemet men på mina möbler med löstagbar klädsel måste jag alltid sätta tillbaka klädseln när den är rejält fuktig men det har du säkert testat.
/lob
 
Testat att vara två personer som trär på den? Vi har en Ikeasoffa och det går bra på en.
 
Jo bra på när klädseln är blöt har jag redan fått tips om, sedan kanske man måste vränga dem in och ut för att sedan dra dem över kudden till rätsidan.

/C
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.