Hej!

Jag bytte duschblandare och återanvände hålet som fanns (satt en mollyplugg där).
Jag hade en ny tub med Kiilto Clear (https://www.kiilto.se/produkt/kiilto-clear-transparent-limmassa/) som jag fick för mig att täta med, så jag tryckte in massa i hålet plus mellan blandaren och väggen. Sen kom jag på att silikon kanske var bättre att täta med, så jag tryckte in det med i hålet.
Nu i efterhand så blev jag lite fundersam på om jag verkligen gjorde rätt att täta med Kiilto Clear, det står ju tätning men frågan är om det är rätt typ av tätning till sådant hål?
Jag har förstått det som att det är ett helvete att få bort detta nu när det har härdat så vill ju helst slippa det :)
 
Rickard.
Jag har inte kollat vad kiilto clear är men våtrumssilikon är bra för att det är antimögelbehandlat och det är ”lätt” att demontera saker fogade/limmade saker. Oavsett vad det nu är så kommer den vara minst lika tätt.
 
Redigerat:
BirgitS
Silikon är det enda som står med i branschreglerna för tätning av t.ex. borrhål. Tätning i betydelsen vattentätt alltså.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.