Någon som har tips på en bra wifi-förstärkare?

Jag har ett 4G-modem utan portar och skulle vilja förstärka wifi-signalen.
 
Det bästa vore om det fanns förstärkare som kan placeras när modemet och sedan sladd till en AP längre bort, typ såhär

Modem- - (wifi)- - AP—-kabel——AP
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Förstärkning av signalerna är sällan en bra väg framåt. Har du ingen annan lösning så är ju ett mesh-nät kanske lösningen, även om jag inte rekommenderar det heller om kabeldragning är möjlig. En bra 4G-router med Ethernet och WiFi kostar inte många hundralappar.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Håller med tidigare inlägg. Skippa förstärkning och koppla istället in en router + AP.
 
modem => switch => separat kabel till varje AP.
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
modem => switch => separat kabel till varje AP.
För att förtydliga,
det förutsätter att modemet också är en router.
 
Syftet är att nå lite shellypluggar i uthuset. Det aktuella nätverket är mitt reservnätverk och ingen surf mm kommer förekomma.
 
Jag vill bara förstärka signalen Med något hårdvara för under 500 kr. Syftet är bara att nå lite sensorer och pluggar.
 
Förstärkningen kommer endast göra nytta de 1-2 gånger per år som fibern ligger nere.
 
Svaret på din direkta fråga är väl något i stil med denna:

https://www.kjell.com/se/produkter/...NC5dCn9R8U5fnPJwluxoCZhkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

....men då verkar det som du tänker göra ditt modem mot internet utan brandvägg? Eller har modemet sådan funktionalitet? Låter som en dålig ide. Det lär väl ta 7 minuter innan någon scannat fram dina shellypluggar och börjat leka julgransbelysning med dessa.
 
Jag antar att modemet, Huawei E5377 har någon form av brandvägg.
 
Försöker läsa i manualen om den där fungerar på så vis jag vill, dvs att jag köper två stycken. Den ena placerar jag precis vid modemet och den andra placerar jag i uthuset. Sladd mellan enheterna.

Blir inte klokare
 
  • Gilla
Tubes
  • Laddar…
5377 är en liten mobil router för mobil uppkoppling.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Jag har redan modem/router. Vill bara förstärka wifi signalen.

Funderar på om wifi2ethernet-adapter och en AP skulle kunna fungera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.