Vi har bestämt att vi INTE vill anlita våran nuv. "plattsättare" då han aldrig tidigare lagt skiffer (har det kommit fram vid samtal i dag)...
Men vart hittar vi snabbt en noggran plattsättare i Skövde-området?
OBS! Skall ha erfarenhet av skiffer-läggningar...

Tack på förhand!
 
Referenser brukar vara oslagbart. Fråga nuvarande plattsättare!
 
Nää, hans referenser ger jag inte mkt för >:(?
Vart vänder jag mig då :-??
 
Vilken kyckling vad har han för utbildning.


Blomman77 skrev:
Vi har bestämt att vi INTE vill anlita våran nuv. "plattsättare" då han aldrig tidigare lagt skiffer (har det kommit fram vid samtal i dag)...
Men vart hittar vi snabbt en noggran plattsättare i Skövde-området?
OBS! Skall ha erfarenhet av skiffer-läggningar...

Tack på förhand!
 
Han har egen firma och kallar sig för plattsättare... Men på hans bil står det "alltjänst & xxx" -vilket jag inte ger mkt för eftersom JAG fått jaga elektriker & rörmokare (som han lovat att fixa genom sina kontakter)...
Nu skall han ut ur vårat hus - skall bara vänta tills han har satt upp allt kakel på väggarna...
Kan vi foga själva tror du?
I fall att han blir sur då vi berättar att vi vill att ngn annan lägger golvet?
Eller kan den som lägger golvet kanske foga väggen oxå? Eller blir det för sent att foga några dagar efter att det är uppsatt?

MÅSTE hitta någon annan!!! *stressad*



kakelmaster skrev:
Vilken kyckling vad har han för utbildning.


[quote author=Blomman77 link=1137318439/0#0 date=1137318439]Vi har bestämt att vi INTE vill anlita våran nuv. "plattsättare" då han aldrig tidigare lagt skiffer (har det kommit fram vid samtal i dag)...
Men vart hittar vi snabbt en noggran plattsättare i Skövde-området?
OBS! Skall ha erfarenhet av skiffer-läggningar...

Tack på förhand!
[/quote]
 
Vad är det för speciellt med att lägga skiffer om jag får fråga?
 
Blomman77 skrev:
Han har egen firma och kallar sig för plattsättare... Men på hans bil står det "alltjänst & xxx" -vilket jag inte ger mkt för eftersom JAG fått jaga elektriker & rörmokare (som han lovat att fixa genom sina kontakter)...
Nu skall han ut ur vårat hus - skall bara vänta tills han har satt upp allt kakel på väggarna...
Kan vi foga själva tror du?
I fall att han blir sur då vi berättar att vi vill att ngn annan lägger golvet?
Eller kan den som lägger golvet kanske foga väggen oxå? Eller blir det för sent att foga några dagar efter att det är uppsatt?

MÅSTE hitta någon annan!!! *stressad*



[quote author=kakelmaster link=1137318439/0#3 date=1137348099]Vilken kyckling vad har han för utbildning.


[quote author=Blomman77 link=1137318439/0#0 date=1137318439]Vi har bestämt att vi INTE vill anlita våran nuv. "plattsättare" då han aldrig tidigare lagt skiffer (har det kommit fram vid samtal i dag)...
Men vart hittar vi snabbt en noggran plattsättare i Skövde-området?
OBS! Skall ha erfarenhet av skiffer-läggningar...

Tack på förhand!
[/quote]
[/quote]

Ni kan vänta med fogning, så låt den som lägger golvet göra det också. Eller om ni ger er på det själva.
 
Får jag bara fråga: varifrån hittade ni den här "plattisen"?
 
Hmmmm, kan vara läge och varna för "all-tjänst m.m.", vad är man bra på då? Knappast allt!

Skiffer kan vara lite knepigt p.g.a. att plattorna har väldigt varierad tjocklek!
 
På golfklubben :D!

Sartsa skrev:
Får jag bara fråga: varifrån hittade ni den här "plattisen"?
 
Alltjänst= Ja, lite om ALLT... Dvs inte så mkt om nått ;)!

Ja, jag har förstått att skiffer är lite knepigt - men inte toksvårt, vaa?!

Sitter och filar på "samtalet" vi ska ha med plattisen efter att kaklet är uppe...
Vad säger man när man vill avsluta "samarbetet" med en hantverkare som blivit lovad hela jobbet egentligen:-??
ByggaNytt skrev:
Hmmmm, kan vara läge och varna för "all-tjänst m.m.", vad är man bra på då? Knappast allt!

Skiffer kan vara lite knepigt p.g.a. att plattorna har väldigt varierad tjocklek!
 
Det är ganska ovanligt att lägga okalibrerad (olika tjocklek) inomhus. Okalibrerad skiffer är dessutom ganska tjock och har ganska stora toleranser i dimensioner och mått, varför den kan vara olämplig om man är intresserad av bygghöjd. Oftast läggar man därför kalibrerad skiffer (samma tjocklek tex 12 mm) inomhus. Och det är varken svårare eller lättare än att lägga klinkers. I vart fall inte när jag själv har gjort det. Alltså vad jag reagerade mot är att man ska behöva hitta en speciell plattsättare för att lägga skiffer. Om man däremot ska lägga okalibrerad skiffer, där inte ett mått är lika från en platta till en annan, så krävs det kanske lite mer av plattsättaren.
 
Vi letar inte efter ngn särskild eller speciell plattsättare - bara en proffsig ;)!
Vi har köpt okaliberad svart naturskiffer.

synpunkter skrev:
Det är ganska ovanligt att lägga okalibrerad (olika tjocklek) inomhus. Okalibrerad skiffer är dessutom ganska tjock och har ganska stora toleranser i dimensioner och mått, varför den kan vara olämplig om man är intresserad av bygghöjd. Oftast läggar man därför kalibrerad skiffer (samma tjocklek tex 12 mm) inomhus. Och det är varken svårare eller lättare än att lägga klinkers. I vart fall inte när jag själv har gjort det. Alltså vad jag reagerade mot är att man ska behöva hitta en speciell plattsättare för att lägga skiffer. Om man däremot ska lägga okalibrerad skiffer, där inte ett mått är lika från en platta till en annan, så krävs det kanske lite mer av plattsättaren.
 

Blev inte väggarna klara i lördags hur länge var han där. 20-25 kvadrat kaklar man ju på en dag inkl. fogning.

Blomman77 skrev:
Han har egen firma och kallar sig för plattsättare... Men på hans bil står det "alltjänst & xxx" -vilket jag inte ger mkt för eftersom JAG fått jaga elektriker & rörmokare (som han lovat att fixa genom sina kontakter)...
Nu skall han ut ur vårat hus - skall bara vänta tills han har satt upp allt kakel på väggarna...
Kan vi foga själva tror du?
I fall att han blir sur då vi berättar att vi vill att ngn annan lägger golvet?
Eller kan den som lägger golvet kanske foga väggen oxå? Eller blir det för sent att foga några dagar efter att det är uppsatt?

MÅSTE hitta någon annan!!! *stressad*



[quote author=kakelmaster link=1137318439/0#3 date=1137348099]Vilken kyckling vad har han för utbildning.


[quote author=Blomman77 link=1137318439/0#0 date=1137318439]Vi har bestämt att vi INTE vill anlita våran nuv. "plattsättare" då han aldrig tidigare lagt skiffer (har det kommit fram vid samtal i dag)...
Men vart hittar vi snabbt en noggran plattsättare i Skövde-området?
OBS! Skall ha erfarenhet av skiffer-läggningar...

Tack på förhand!
[/quote]
[/quote]
 
Kakelmaster>>
De var TVÅ man som kaklade - i lördags (8 timmar) i söndags (5 timmar)...
Och det är ÄNNU inte klart!!!
Vi var där i kväll och de har inte varit där alls i dag... Det är ca 2 kvm vägg kvar att kakla & alllt är kvar att foga! Det blir väldigt dyrt mao... grrrr!
F-n vilken härva >:(!

Skall ge honom tills i morgon innan vi ringer...
Men en positiv sak; vi har hittat en duktig plattsättare med referenser (gjort kompis badrumx2) som tar 375 kr/kvm & jobbar för Färgtema...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.