Vi har hittat ett fint hus där mycket känns rätt. Men planlösningen är hemsk. Det är en smal och mörk gång i mitten genom hela huset. Har försökt klura ut en bättre planlösning utan att behöva göra allt för stora ingrepp men hittar ingen lösning. Ser ni någon möjlighet här som inte jag ser? Eller är det en ovanligt svårjobbat hus...?
 
  • planlosning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske såhär? Förvisso så har jag för lite info för ett riktigt förslag (ex. hur många ni är, vad det stora rummet till höger om det större sovrummet är till för), men för att öppna upp korridoren så måste ni få in fönsterljus någonstansifrån.
 
  • planlosning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och tack för ett jättebra förslag! Tror du att ett fönster och en altandörr räcker för att få ljus i det nya "allrummet"? Egentligen skulle jag nog vilja ha kök och vardagsrum i mitten av huset och sovrummen ut mot kanterna, det känns som det blir svårt att skapa lyftighet och rymd i huset på något annat sätt... Men det skulle väl kosta mer att göra en sådan förändring än vad hela huset kostar.
 
A
Jag skulle göra ett hål (runt) i väggen mellan kök å hall. Då får man in lite mer ljus och så ser man vem som kommer. Gillar hejduktigs förslag, som sagt så beror det ju också på hur många rum ni behöver? Vad är det till höger om tvättstugan. Ju mer detaljerad beskrivning du ger ju lättare är det att komma med förslag :)
 
Till höger om tvättstugan är det en trapp ned till källaren tror jag (har inte varit inne i huset själv utan det är ett hus till försäljning) och den trappen skulle jag också i så fall vilja försöka ta fram. Tre sovrum behöver vi, två barn, två vuxna.

Försöker bestämma mig om huset är intressant eller inte. :)
 
A
Tycker jag absolut att det är! Kul med något att sätta tänderna i. Låter som en bra ide med trappen. Vore kul att se lite bilder också!
 
Är det en trapp och den går att ta fram så skulle jag även sätta in ett fönster på den ytterväggen för att få in ljus från annat håll.
Dessa förändringar är nog bland de billigare som går att göra och med ett bra resultat.
Sen så kan man ju alltid få mer för mer pengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.