45DA6940-AEAA-4916-A1EB-7E76BFD36FF2.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppblåsbar jultomte med randig tröja och ljusslinga utomhus på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som kan hjälpa mig tyda deklarationen….?
 
12W max vad jag kan se.
 
  • Gilla
sepani och 1 till
  • Laddar…
Märkeffekten är 12 W. Det är alltså vad den kan dra som mest (utan att gå sönder), mest troligt drar den mindre än så.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Sätt strömadaptern inomhus så får du tillbaka alla 12W som värme. :)(y)
 
  • Gilla
Anders_sbj och 1 till
  • Laddar…
Ser väl ut som den kinesiska hitte på märkningen C E så vad som står på kan säkert vara lite vad som helst.
 
raveper raveper skrev:
Ser väl ut som den kinesiska hitte på märkningen C E så vad som står på kan säkert vara lite vad som helst.
Dedär är korrekt CE-märkning ;)

"China export" är mest en skröna, det finns korrekt testade apparater med felaktig logga, och otestade med rätt. Hört från leverantören vid frågan om de kan CE-märka den (underförstått att de ska testa den) "yes, we can put ce mark on it" (ja, vi kan trycka vad ni vill på den).

OnT:
Den leverar max 12W ut, troligtvis en bit under, men vi vet inte hur effektiv nätdelen är, men eftersom den inte brinner upp av sig själv så borde den hålla en 80-90% verkningsgrad.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ser väl ut som den kinesiska hitte på märkningen C E så vad som står på kan säkert vara lite vad som helst.
Vad är det för fel på CE-märket?

CE-märkning, överensstämmelse europeisk standard, svart på rutigt bakgrund, konstruktionsritning, "Conformité Européenne".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag vet inte.. Ser bara så ut.
 
Det undermedvetna kan ju läst. Made in China. Längst ner.
 
S sepani skrev:
[bild] [bild] Någon som kan hjälpa mig tyda deklarationen….?
Vad är frågan ? Om den är dyr i drift ?
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ser väl ut som den kinesiska hitte på märkningen C E så vad som står på kan säkert vara lite vad som helst.
Det har du väl iofs inga belägg för? Är det bara för att produkten säljs på Rusta?
 
Märkningen ser ok ut.

Edit : det bästa av allt är att i och med brexit så fick uk ta till en ny egen märkning.
 
  • Två logotyper: "CE-märkning" och en kopia, undersök genomgående skillnader mellan dem.
Som sagt, finns inget china export, bara felaktigt ritade CE-märkena.
Kina skiter i om de använder korrekt märkning eller inte.
 
China export finns på riktigt, det är en form av made in china och har inget med vår CE - märkning att göra
 
Ja China märker sin skit med vad de vill och vi köper in skiten och skiter i vilket, bara det kan säljas billigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.