Hep Hep skrev:
Charmigt.
Jag är precis lika charmig som alla män i den här tråden som tar sig friheten att idiotförklara någon som stället en fråga i ett forum där man ställer frågor man vill ha svar på
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
O oliviaeeriksson skrev:
du har fortfarande inte läst alltså! Problemet var fortfarande nedfarten till garaget.
Ni bordet bett före köpet att få prova och syns mycket tydligt som du själv anger att det lutar brant. Så Nej ni har inget att hämta från säljaren.
 
O oliviaeeriksson skrev:
Jag är precis lika charmig som alla män i den här tråden som tar sig friheten att idiotförklara någon som stället en fråga i ett forum där man ställer frågor man vill ha svar på
Skulle inte säga att du är idiotförklarad, men var inte nedfarter synlig på visningen?kanske tillomed möjlig att testa ?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
O oliviaeeriksson skrev:
du har fortfarande inte läst alltså! Problemet var fortfarande nedfarten till garaget.
Syntes garage nedfarten på visningen och på besiktningen??
Fanns möjligheten att prova att köra ner på nedfarten innan köp??
Hur tycker du att ni undersökt huset med nerfarten som du skriver kostat miljoner??
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
O oliviaeeriksson skrev:
alla män i den här tråden som tar sig friheten att idiotförklara någon som stället en fråga i ett forum där man ställer frågor man vill ha svar på
Vem har idiotförklarat dig och var? Du har fått svar på din fråga, visa med en aningen skämtsam ton och andra enbart skämtsamma på temat fyrhjuling. Någon idiotförklaring ser jag dock inte.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Jag har fått tydliga svar på min fråga. Tack
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
O oliviaeeriksson skrev:
Jag är precis lika charmig som alla män i den här tråden som tar sig friheten att idiotförklara någon som stället en fråga i ett forum där man ställer frågor man vill ha svar på
Frågan du vill ha svar kunde ni fått innan köpet genom att prova att köra ner på den branta nerfarten.
 
O oliviaeeriksson skrev:
Jag är precis lika charmig som alla män i den här tråden som tar sig friheten att idiotförklara någon som stället en fråga i ett forum där man ställer frågor man vill ha svar på
Visst är det jobbigt att upptäcka att det man köpt inte var som man hoppades och visst är det kanske ett par inlägg med onödigt hånfull ton. Men att döma ut hela forumet är rätt hårt. De fyra första svaren du fick svarade alla tydligt på din fråga.

Att uttrycka dig som du gjorde och dessutom försöka få det till en genusfråga är i mina ögon inte ett dugg bättre än de som du stör dig på.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
Märkligt vad en del som köper hus tar för givet.

Idag var jag och felsökte på en gammal oljepanna med elpatroner. Säkringarna till elpatronerna small.
Det var jordfel i en av de två patronerna. Så de fick fira jul med 3 kW elvärme

De som ägde huset idag hade bara ägt det i två veckor. Ett par i 30 årsåldern som pratade misstänkt likt som man gör i Stockholm Genast började de tjata på mig om det möjligen kunde vara dolt fel osv. Ville att jag skulle skriva ett dokument där jag förklarade för föredetta ägarna och försäkringsbolag allt möjligt som var trasigt i huset. Mäklaren hade ju sagt att det bara var att flytta in. MEN HERREGUD !

Jag förklarade tålmodigt att de kunde se sig om i röven om något sådant dokument för en Elanläggning som var 75 år och en Värmeanläggning som var 52 år gammal. Att det fanns fläktar o skarvsladdar på Jula att åka o köpa , och önskade de GOD JUL.

Vadå undersökningsplikt ? !
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
  • Älska
Workingclasshero och 14 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Jag förklarade tålmodigt att de kunde se sig om i röven om .....

Vadå undersökningsplikt ? !
Ordagrant???:surprised:
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
M Mellanbarn skrev:
Ordagrant???:surprised:
Ja ordagrant !
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
@
Det är väl ungefär som att köpa ett hus med garage där garageporten är för liten för att din bil ska gå in genom dörren. Det är ju inte säljaren som ska upplysa köparen om att följande bilar går att parkera i garaget.... Men att t.ex. en V70 är för bred för att rymmas (eller i det här fallet för låg under). Ni får åtgärda lutningen eller fundera om en högre bil löser problemet (kolla bara så att den också ryms i garaget).
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Jag ser framför mig en ny användare som inte fick önskade svar och därför inte syns till något mer. Lite tråkigt kan jag tycka, men klarar man inte av att svaren inte går i önskad riktning så kanske det är bättre så.
 
Vet att många dylika garage har man plankor för att komma ner i garaget.
 
  • Gilla
oliviaeeriksson
  • Laddar…
RoTe
När jag en kort tid parkerade i ett källargarage med brant nedfart var jag tvungen att backa ner för att inte frontspoilern skulle skrapa i marken. Kan ju vara värt att veta att det kan göra skillnad.
 
  • Gilla
Beskow93
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.