Hur vattensäkrar jag bäst skarven mellan befintligt hus och källarutbyggnad? Stänkputs fasad är kapad med droppkant 50mm ovan färdigt altangolv. Valv förankras med dubb i upplag i mur.

- Kanske vinklad plåt som gjuts in i altan puts och skruvas i vägg påfören nät och slät väggputs?
- Kanske någon gummi variant?
- Kanske syll remsa (asfalt) på kant som sedan tätas med lämplig massa i överkant?
- Kanske 50mm slät hårdputs i nät på vägg ihop med altanputs? Gå på med massa under droppkant.

Tumstock visar nivå på färdigt altangolv. Gammal altan som tumstocken ligger på rives senare.
Skarv mellan hus och altan med kapad stänkputsfasad ovanför gammalt altangolv, tumstock visar höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skarv mellan husfasad och källarutbyggnad med droppkant och synlig murstruktur, tumstock på gammalt altangolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skarv mellan hus och källarutbyggnad, kapad stänkputsfasad med droppkant, altangolv, tumstock och mur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för hjälp. Mvh.
 
Hur löste du det?
 
Jag vek upp putsskiktets putsnät och fyllde i upp mot droppkanten där jag också gjorde ett spår. Hålkäl mot terrassen. Se bilder. Bild av en utomhustrappa med två steg vid en byggnad, bredvid en uppfälld stege och några byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongtrappa, hörn, vit vägg, smuts och skräp, inomhus eller utomhus ingång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.