Står i kvalet om vartifrån vi ska beställa fönster. Har hört från byggare att elitfönster har haft problem med fukt och kondens på senaste. Nordiskafönster är tjusiga men dyra, sen finns klar fönster?

vilken tillverkare skulle ni rekommendera?
Klar?
Nordisjafönster?
Elitfönster?
 
  • Gilla
Markus Johansson1
  • Laddar…
K
Har köpt från nordiska fönster, dom är helt okej. Tillverkas i Polen. Bra kundservice och helt okej fönster. Minus på alla beslag, handtag osv som alla känns lite rappliga, kan sitta lite snett mm
 
Kieron Elofsson Kieron Elofsson skrev:
Står i kvalet om vartifrån vi ska beställa fönster. Har hört från byggare att elitfönster har haft problem med fukt och kondens på senaste. Nordiskafönster är tjusiga men dyra, sen finns klar fönster?

vilken tillverkare skulle ni rekommendera?
Klar?
Nordisjafönster?
Elitfönster?
Vi köpte en dubbel altandörr från klar förra året. Bra service, bra paketerad, lätt att montera och justera. Håller tätt, ingen fukt eller kondens, 60% Rabatt på mellandagsrean
 
Kieron Elofsson Kieron Elofsson skrev:
Står i kvalet om vartifrån vi ska beställa fönster. Har hört från byggare att elitfönster har haft problem med fukt och kondens på senaste. Nordiskafönster är tjusiga men dyra, sen finns klar fönster?

vilken tillverkare skulle ni rekommendera?
Klar?
Nordisjafönster?
Elitfönster?
Vi köpte Elitfönster och de har funkat perfekt. Sen om de har kvalitetsproblem för tillfället eller ej kan jag inte svara på men de hade fin service för oss i alla fall. Köpte ju genom en lokal firma men en glasdörr hade lite färgprickar på sig som vi kontaktade lite försiktigt om och de kom ut två man och åtgärdade utan diskussioner.

Sen beror det förstås på hur ni beställer, har ni en firma som ansvara så är det de som ska dra det med Elitfönster om det blir problem. Det kan iofs vara mer problem än om man gör det själv för de vill inte slösa tid på att hantera en gammal kund kanske, även om det bara är nån timme eller två.

Undrar dock om Elitfönster kan ha problem med kondens under lång tid... Har de haft problem med detta så lär de ju ha åtgärdat sin produktion innan du lägger din beställning. Man KAN ju prova att ringa och höra med dem om man har lite info om när de påstådda problemen fanns. Jag gjorde så med FMM en gång och fick helt öppet svar på att de under en viss tid hade ett visst problem, hur det uppenbarade sig och vart jag skulle höra av mig om jag fick problemet så de kunde skicka ut utbytesvara. Ibland blir man förvånad över hur öppna och kundvänliga företag är.
 
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Edsbyfönster
SP Fönstet.
 
  • Gilla
PeterFalun
  • Laddar…
Jag köpte Traryd tidigare i år (samma som SP, men samma profil). Köpte via Bygglagret och fick både bra pris och service. Vid leverans var det problem med någon list, delvis pga av mig, delvis pga av säljaren, men det var inget snack, de tillverkade nya och en tekniker kom ut och fixade
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.