God dag forumet.

Vi bygger nytt och kommer inom någon vecka börja kakla i badrummen. Vi har gjutit platta på mark, med golvvärme och jag har idag ett bra fall till avloppsbrunnar.

Hur har ni som byggt nytt gjort? flytspacklat direkt på plattan eller primat och kör igån med tätskikt och sedan lagt klinker direkt på plattan?

Jag slipper helst att flytspackla för att få bort den höga tröskeln till badrummet.

mvh
 
Har du bra fall och alt är ok så behövs ju inget flyt. Har plattan torkat klart och så?
 
T
Tror nog inte att du har ett bra fall i hela utrymmet utan endast runt brunnarna och oftast är inte gjutningen så pass bra att man kan lägga plattor direkt.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Har du bra fall och alt är ok så behövs ju inget flyt. Har plattan torkat klart och så?
plattan var färdiggjord i juni. Väldigt jämn och fin yta så hoppas slippa flytspackel. Vid eventuellt flytspackel vet jag ej om jag kommer behöva nät eller om det räcker med primer
 
T tank77 skrev:
Tror nog inte att du har ett bra fall i hela utrymmet utan endast runt brunnarna och oftast är inte gjutningen så pass bra att man kan lägga plattor direkt.
du har kanske rätt jag får kolla me exakt på fallet imorgon . 1cm per meter bör jag klara på hela ytan .
 

Bästa svaret

T
A AnnaAnka skrev:
plattan var färdiggjord i juni. Väldigt jämn och fin yta så hoppas slippa flytspackel. Vid eventuellt flytspackel vet jag ej om jag kommer behöva nät eller om det räcker med primer
Nät används bara på träbjälklag men primer behöver du.

Fallet ska vara 7-20mm/m i dusch/badzon och 5-10mm/m på övrig yta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.