Rätt säker på att det är skvätt från lövrensaren som orsakat detta. Öppna upp väggen, troligen har du mer mögel där i.

Gör något på utsidan som förhindrar stänk från stupröret på fasaden.
 
  • Gilla
newbee och 2 till
  • Laddar…
Heij83
Antagligen är det kalldrag i hörnet.
Kan nästan lova att du kan känna hur det kommer in kall luft i hörnet och längst golvlisten där möglet växer.
Som sagt tidigare så är det antagligen dålig ventilation tillsammans med kallt rum och möbel som stått framför.
 
  • Gilla
Enda1626
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Antagligen är det kalldrag i hörnet.
Kan nästan lova att du kan känna hur det kommer in kall luft i hörnet och längst golvlisten där möglet växer.
Som sagt tidigare så är det antagligen dålig ventilation tillsammans med kallt rum och möbel som stått framför.
Nä, kall luft till varmt rum är rätt ok, tvärtom däremot..
Varm luft, till kallt rum, kan ge problem.
 
  • Gilla
Enda1626
  • Laddar…
Av någon anledning får jag intrycket att det är en källare som är inredd. Är det så??
 
  • Gilla
Enda1626
  • Laddar…
U Ubbe55 skrev:
Av någon anledning får jag intrycket att det är en källare som är inredd. Är det så??
Nej det är det inte utan det är enplansvilla
 
  • Gilla
Ubbe55
  • Laddar…
Gör som föreslagits tidigare och håll koll på området. Tvätta bort om det går. Är det tapet kanske till och med riv bort en bit för att kunna inspektera. Jag skulle även brutit upp golvlisten. Det är en relativt enkel åtgärd att ersätta. Men då ser du kanske bättre varifrån möglet sprider sig.
Golvet ser relativt nylagt ut. Är rummet nyrenoverat?
 
  • Gilla
Enda1626
  • Laddar…
Heij83
S salkin85 skrev:
Nä, kall luft till varmt rum är rätt ok, tvärtom däremot..
Varm luft, till kallt rum, kan ge problem.
Jag har varit med om samma sak i ett kallt rum, temperatur skillnaden är ändå tillräcklig när det är kallt som nu. Att det var kommer i hörnet, antagligen är det sämre isolerat där och ”läcker” luft
 
  • Gilla
Enda1626
  • Laddar…
Jag skulle tro att vi kommer att få se många sådana här fall i vinter...
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.