Har ett irriterande problem som kommit på ett av mina l3 lås. När man vrider för att låsa upp så låser det istället.. se videon. Några tips på vad jag ska börja med att kolla?
Ibland händer det inte alls och ibland som på videon.
 
  • Gilla
Schon92
  • Laddar…
@
Hemmagrejjarn Hemmagrejjarn skrev:
Har ett irriterande problem som kommit på ett av mina l3 lås. När man vrider för att låsa upp så låser det istället.. se videon. Några tips på vad jag ska börja med att kolla?
Ibland händer det inte alls och ibland som på videon.
Kan det vara brytaren inne i låset som man ställer höger/vänster-hängddörr på som glappar? Äldre version har iaf en sådan ställ knappt...
 
@ @ndreas skrev:
Kan det vara brytaren inne i låset som man ställer höger/vänster-hängddörr på som glappar? Äldre version har iaf en sådan ställ knappt...
Kommer inte ihåg hur det såg ut när jag monterade men får kolla det.
 
@ @ndreas skrev:
Kan det vara brytaren inne i låset som man ställer höger/vänster-hängddörr på som glappar? Äldre version har iaf en sådan ställ knappt...
L3 väljes höger eller vänster på enheten genom att vrida vredet mot slutblecket när man lägger in masterkoden.
https://www.yalehome.com/se/sv/documents/manualer/yale-doorman-l3/M4432.2106 - Yale Doorman L3 DDL R2 Installation och driftsattning-SVENSKA.pdf
Gör en reset (fabriksåterställning) och lägg in höger/vänster igen och se om det fungerar bättre annars kontaktar du Yale support.
 
1 123abc skrev:
L3 väljes höger eller vänster på enheten genom att vrida vredet mot slutblecket när man lägger in masterkoden.
[länk] - Yale Doorman L3 DDL R2 Installation och driftsattning-SVENSKA.pdf
Gör en reset (fabriksåterställning) och lägg in höger/vänster igen och se om det fungerar bättre annars kontaktar du Yale support.
Ja precis men låset har varit installerat i ett år och detta har börjat sista 2 månaderna kanske. Värt att pröva att återställa ändå eller?
 
1 123abc skrev:
L3 väljes höger eller vänster på enheten genom att vrida vredet mot slutblecket när man lägger in masterkoden.
[länk] - Yale Doorman L3 DDL R2 Installation och driftsattning-SVENSKA.pdf
Gör en reset (fabriksåterställning) och lägg in höger/vänster igen och se om det fungerar bättre annars kontaktar du Yale support.
Jag har precis flyttat vårt L3 från en dörr till en annan och skulle behöva ändra inställningen ang vilket håll på vredet som låser och låser upp. Går inte detta att göra på annat sätt än att återställa hela rasket? Förvånande dåligt i så fall, men jag lyckas inte hitta det alls... inte det minsta sugen på att återställa allt eftersom det var ett rent helvete med att installera appen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.