Rören kommer ut med 160mm c/c ur väggen i nya duschen, vad har jag för alternativ om verkligen ALLA takduschlösningar jag gillar har 150mm?

Hur ser en montering med excenterkopplingar ut, blir det klappfult med massa gängad metallskrot innanför termostaten eller finns det ok lösningar? Hittade den här hos Hansgrohe där man dolt excentrarna med kromade "plastlock".

Är det normala att montera mot en väggplatta om man inte har excentrar eller inte har någon form av väggdosa?
 
stiga stiga skrev:
Rören kommer ut med 160mm c/c ur väggen i nya duschen, vad har jag för alternativ om verkligen ALLA takduschlösningar jag gillar har 150mm?

Hur ser en montering med excenterkopplingar ut, blir det klappfult med massa gängad metallskrot innanför termostaten eller finns det ok lösningar? Hittade den här hos Hansgrohe där man dolt excentrarna med kromade "plastlock".

Är det normala att montera mot en väggplatta om man inte har excentrar eller inte har någon form av väggdosa?
Den du länkade finns med 160cc
 
  • Modernt duschset med termostatblandare, handdusch och takdusch i kromfinish.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S0MMER S0MMER skrev:
Den du länkade finns med 160cc
Yes, men det är en "fulfix" med påskruvade excentrar bakom plastlocken. Så där har man ju löst problemet och dolt det, annars blir det väl synligt och frågan är hur det ser ut...kanske har svaret en googling bort.
 
Man noterar inte excenter om man inte tittar efter den.
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Är det inte finsk standard med 160mm? Hörde det av en röris en gång.
 
E Eld skrev:
Är det inte finsk standard med 160mm? Hörde det av en röris en gång.
Väldigt Svensk också. FMM och Mora liksom :seenoevil:
 
S0MMER S0MMER skrev:
Den du länkade finns med 160cc
Monterad, kommer du inte att se skillnad på 160 och 150mm på den.
 
BirgitS
Vi har utanpåliggande rör vilket väl blir likartat som med exenterkoppling. Vår duschblandare från FM Mattsson har också en liten hylla på baksidan av blandaren och det ser snyggt ut, samt är praktiskt.
Blå vägg, kromad blandare och duschslang i badrum, blanka ytor, reflektioner, modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
pacman42 pacman42 skrev:
Man noterar inte excenter om man inte tittar efter den.
Det jobbiga är ju att det är precis sådant mina skadade ögon ser/letar efter :(
 
Jag har ett par nya blandare 160 mm liggandes. En var Mora.
 
Har för mig att 160 är svensk standard men kontinenten har 150.

Jag har adapters på alla och det stör inte.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.