Nu så här lagom till att alla Black whatever-erbjudanden har tagit slut passade vår kylskåpsdörr på att packa ihop. Eftersom den funkar oförskämt bra och det hade varit skönt att inte behöva ångesten att hitta en ny tänkte jag försöka mig på att reparera istället. Men jag skulle behöva lite hjälp att hitta vad delen jag behöver heter och var som är bäst att köpa dem ifrån.

Det är ett Husqvarna QR2070W Opal Extra och det är den där prylen i hörnet på dörren som gått sönder (se bilder). Problemet är att jag inte riktigt vet vad den kallas och på reservdelssidorna finns det inga bilder som matchar det jag är ute efter (det finns dock reservdelar utan bilder men, ja, därav den här tråden).

Nån som är haj på ämnet som kan ge lite råd?

Fd kylskåpshörn med rost och smuts vid golv, öppet utan bottenplatta, trägolv, inomhusbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Typskylt på Husqvarna kylskåp, visar modellnummer och specifikationer, bredvid en matburk. Made in Sweden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
G Gustafhagel skrev:
Nu så här lagom till att alla Black whatever-erbjudanden har tagit slut passade vår kylskåpsdörr på att packa ihop. Eftersom den funkar oförskämt bra och det hade varit skönt att inte behöva ångesten att hitta en ny tänkte jag försöka mig på att reparera istället. Men jag skulle behöva lite hjälp att hitta vad delen jag behöver heter och var som är bäst att köpa dem ifrån.

Det är ett Husqvarna QR2070W Opal Extra och det är den där prylen i hörnet på dörren som gått sönder (se bilder). Problemet är att jag inte riktigt vet vad den kallas och på reservdelssidorna finns det inga bilder som matchar det jag är ute efter (det finns dock reservdelar utan bilder men, ja, därav den här tråden).

Nån som är haj på ämnet som kan ge lite råd?

[bild] [bild]
dessa delar har utgått
 
  • Gilla
Gustafhagel
  • Laddar…
Kan du inte sätta en liten styv hålplatta på insidan och likadan på utsidan, borra 4 hål rakt igenom dörren och sedan genomgående bult med bricka mutter. Inte snyggt, men sprayar du hålplattorna vita så kanske bara du ser du det =)
 
  • Gilla
Gustafhagel
  • Laddar…
Det går kanske att rädda för stunden genom att hänga om dörren?
 
  • Gilla
Gustafhagel
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Finns det något här kanske: [länk]

annars smygleta på kommunens återvinning om det står någon skåp du kan ta grejer från
Den sidan var en av dem jag kollade men eftersom jag inte vet vad prylen heter så vet jag inte vilken jag ska beställa och de finns tyvärr inte på bild. Men jag har kikat lite mer på dörren nu och det kanske till och med är så att den delen inte går att byta. Det får bli en skrotrunda!

electroluxaren skrev:
dessa delar har utgått
Det var det jag misstänkte. Typiskt!

I InsidersUnited skrev:
Kan du inte sätta en liten styv hålplatta på insidan och likadan på utsidan, borra 4 hål rakt igenom dörren och sedan genomgående bult med bricka mutter. Inte snyggt, men sprayar du hålplattorna vita så kanske bara du ser du det =)
Det är ett bra förslag, får fundera på det. Hade ändå varit skönt att slippa köpa nytt just nu när man fick elräkningen och det inte kommer bli varmare framöver. :cry:

F fribygg skrev:
Det går kanske att rädda för stunden genom att hänga om dörren?
Mycket bra idé! Jag mätte lite men ugnen var i vägen, annars skulle det funka. Det funkar om vi byter plats på kylen och frysen så det tål att tänkas på.
 
Jag, som bor i Göteborg, har fått hjälp med vissa reservdelar i en av de begagnade-vitvaror-butikerna som ligger längs Friggagatan, t ex SAAD Hushållsmaskiner. Ligger på #5 ungefär.
 
Jag har en gång fått hjälp av elektrolux reservdelsförsälning. Jag fick hem en plastbit i lite avvikande färg. De andra två gångerna gick det sämre.
Det slutade med att jag lagade den trasiga plastbiten med epoxi. Blev rätt bra om, om jag får säga det själv.

Tvätta först av biten och limma ihop den med Karlssons klister.
Sedan dräller man epoxi i hålrummet i biten.
Fungerat i ett drygt år för gavelplastbiten till ett ugnshandtag.
 
släng ut en blänkare i ngn lokal FB grupp efter ngn som vill 3d printa något... (om det håller vet jag inte)...
 
Kolla på sortergården, står ofta många kylskåp/frysar där
 
  • Gilla
martinwahlstrom
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.