dadid dadid skrev:
När fibern är betald är ofta månadsavgiften förhållandevis hög ändå. Dvs ok i bostaden där nyttjandegraden är hög, men för ett fritidshus tycker jag att det är svårt att motivera.
Man måste kontrollera vilken prismodell som gäller i det nätet. "Mitt" nät har noll fast kostnad
 
A AndersS skrev:
Beror mycket på tillgång av elektronikkomponenter vilket idag påverkar priserna. Men nu verkar Kina släppa på sina covidstängningar vilket kan påverka positivt.
Eller tvärtom.....:cool:
Människor i kö utanför sjukhus i skyddsutrustning och masker under COVID-19-utbrott i Kina.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror priserna kommer hålla sig en stund IOM tillgång på komponenter. Sen undrar jag hur pass 5G är utbyggt, har provat i Sthlm city och blev inte imponerad alls, vårt gamla comhem/Tele2 coax nät slog 5G med hästlängder.
I vårt fritidshus snurrar en 4G+ (va nu det skiljer mellan vanligt 4G). Måste säga att det är otroligt stabilt och ger god hastighet, långt över förväntan.
Håller med föregående talare, fiber är en helt annan lösning som ger prestanda alla dagar i veckan och som jag ser det höjer värdet lite på fastigheten.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.