Min VP elpatron går in då utedelen t ex haft något avbrott (senast Pressostat lågtryck). Om jag inte följer förbrukningen märker jag inte att förbrukningen gått upp onormalt mycket förrän elräkningen kommer...Finns det något bra sätt att få ett larm? Jag har Eon som nätleverantör och det finns en en s k "smart" elmätare med HAN port men har inte förstått det som att denna i sig kan hjälpa till med detta...Eon har väl iofs inget emot att jag har en hög förbrukning....
 
Jag skulle fixa pumpens problem innan jag börjar mixtra , kan bli onödigt jobb :(
 
  • Gilla
FDT och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag skulle fixa pumpens problem innan jag börjar mixtra , kan bli onödigt jobb :(
behövs nog en översyn
 
Värmepumpen har fungerat prickfritt fram till nu efter sin återställning. Dock löste den nu åter ut och helt säkert p g à den plötsliga köldchock. Går enkelt att återställa men ett larm vore bra…. lite konstigt tycker jag att då jag kollar ”historisk driftinfo” så visar den som att VP gått igång…men gissar på viss fördröjning? Kanske den visar dagen före? Digital display på värmeregleringssystem med knappar för navigering och inställningar. Text på svenska och grönt ljus indikerar drift.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital panel med driftinformation, timmar, och starter; grönt lysande indikatorljus, knappar för navigering och bekräftelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital skärm med driftinformation, knappar för navigering, på en värmepump eller liknande enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.