En sån här vindstrapp från t ex Bygghemma? Trästege från öppen lucka i tak, tavla på vägg, vas med solrosor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
T Titagurgi skrev:
Nja får ej plats med trappa där jag ska ha den.

[länk]
Det där är ju bara en inspektionslucka och du måste ju kunna bära upp/ner lådor på ett säkert sätt också.
 
CC är 120 på takstolar.


Vad ska jag ha för material för att skapa en landgång där uppe?

45x?regel?
 
T Titagurgi skrev:
Vad ska jag ha för material för att skapa en landgång där uppe?
45x?regel?
Reglar 45x95 och 22x95/120 "golv".
 
Det räcker att du lägger 21mm råspont
 
Är ett hus byggt 76.

Om ja är på den säkra sidan så lägger jag 45x95 på takstolarna och råspont på reglarna med cc60?
 
Här är en bild.

Några synpunkter?
 
  • Vind med takstolar, isolering, damm och ljusstrimma. Ostädad, mörk, dold utrymme under tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Titagurgi skrev:
Hade varit skönt med att kunna ställe grejer på vinden då vi börjar få brist på plats att förvara saker.
I ärlighetens namn, är det inte enklare och billigare att göra er av med saker istället för att skapa ny förvaring?
 
maah maah skrev:
I ärlighetens namn, är det inte enklare och billigare att göra er av med saker istället för att skapa ny förvaring?
Den idén är borta..
Ska endast ha för inspektion
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
BirgitS
T Titagurgi skrev:
CC är 120 på takstolar.


Vad ska jag ha för material för att skapa en landgång där uppe?

45x?regel?
Jag växte upp i ett hus från tidigt 60-tal och där hade pappa eller tidigare ägare bara lagt ut långa vanliga brädor att gå på.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag växte upp i ett hus från tidigt 60-tal och där hade pappa eller tidigare ägare bara lagt ut långa vanliga brädor att gå på.
Har lite spill hemma.

Lite 45x45 reglar å ytterpanel i olika korta längder som jag kan använda där uppe
 
Hade en del spill med 120 mm ytterpanel som ja kapade på 80 cm och la dessa med 10cm mellanrum på cc 40.

Känns väldigt stabilt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.