Hej!
Jag har plockat bort ett par lager parkett för att ta fram orginalgoven vilket har resluterat i en fyra centimeters glipa mellan golv och innedörrars underkant. Vilken typ av tätningslist rekommenderar ni i underkant av dörrarna för att undvika ljudöverföring mellan rummen? Jag vill nämligen helst undvika trösklar om möjligt.
Tack!
 
En bild skulle verkligen underlätta :D
 

Bästa svaret

Det finns inga lister som är så höga, dom högsta listerna är runt 15mm, 4cm är för högt. Antingen får du skarva på dörren eller skaffa en ny.

Det finns borstlister men dom gör ingen större skillnad för ljudet.
 
L Liljeros skrev:
Det finns inga lister som är så höga, dom högsta listerna är runt 15mm, 4cm är för högt. Antingen får du skarva på dörren eller skaffa en ny.

Det finns borstlister men dom gör ingen större skillnad för ljudet.
Tack ska du ha för svar! Det var detta jag befarade :/ Känner du till något bra företag som kan utföra detta jobb i Stockholmsområdet?
 
Det beror på hur mycket du kan göra själv , men det kommer nog vara ganska dyrt. Kan du transportera dörren till ett snickeri och sen lösa målningen själv kan kostnaden vara försvarbar men det är en ganska svår skarvning att göra då risken alltid finns att det blir en liten spricka i färgen. Alternativet att skaffa ny kräver att dessa passar men gissar på att det är en ganska gammal dörr.
 
G
Kanske det går lossa hela dörrkarmen och sänka den en aning tillsammans med dörren?
 
Skaffa en 4cm:ers brädbit och spika fast på dörren
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.