Vart köper man det till en billig peng?Tjikade på ett byggvaruhus och dom skulle ha 200:-/st(man behöver ju två till varje)...måste finnas billigare...och kanska med olika design eller???...måste nämligen sätta en sån
in till toan....
tack på förhand...
/
M

det är sånna man sätter ovanför dörren....:D
 
Överluft don heter det väll.. ger en hel del träffar på en sökmotor. :) Så kanske du till o med hittar en snygg :)
 
hittar "bara" det som pax har....samt ett annat som har ljuddämpning, men inget pris på det:(...
 
Billigaste lösningen är väl att kapa dörren en eller ett par cm i nederkant.
Om jag inte misstar mej bör man låta luften komma in där nere till toa så diagonalt som möjligt i förhållande till utsuget.
En annan lösning är att byta tröskel till en "våtrumsmodell" som medger luftinsläpp.
 
kan inte använda den lösningen tyvärr + att det skulle bli fult då jag har nylackade/spårfrästa dörrar. Jag har nämligen en tröskel på 5-8cm in till toaletten och det skulle se knasigt ut och kapa dörren 1dm.
Någon annan som vet ngt bra ställe att köpa galler?
mvh
M
 
P
Kan du inte fräsa ur tröskeln med tex. handöverfräs?
 
går inte. Tröskeln är lägre på utsidan och obefintlig på insidan...om du förstår?...har nivåskillnad mellan hall/toalett och när man kommer in på toan så är det kakel ända mot dörren.
/
M
 
Jag köpte en billig list för typ 150:- som man sätter på bägge sidor av dörren. Man borrar ett antal hål rakt igenom och sätter liste över.

Inte så jätte snyggt men det funkar..

Ska man ha snygga grejer får man nog betala.. Kanske det finns någon ventil i en båtbutik (svängskotts ventil)? Dem borde väll ha rea snart?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.