I
Hej,

Vi har ett standard garage där det precis går in en bil, här finns en del verktyg så som domkraft, pallbockar, kompressor o.s.v.

Garaget har ingen uppvärmning men det sitter sen tidigare ett frostskydd på väggen som kan dra upp till 200w.

I rådande tid med höga elpriser har vi stängt av frostskyddet men det kanske är dumt när det finns verktyg där?
 
@
I Ironside skrev:
Hej,

Vi har ett standard garage där det precis går in en bil, här finns en del verktyg så som domkraft, pallbockar, kompressor o.s.v.

Garaget har ingen uppvärmning men det sitter sen tidigare ett frostskydd på väggen som kan dra upp till 200w.

I rådande tid med höga elpriser har vi stängt av frostskyddet men det kanske är dumt när det finns verktyg där?
Nä.... Inte om det bara är för verktygens skull. Ev. Batterier kan du ju ta in.
 
Cheesen
@ @ndreas skrev:
Nä.... Inte om det bara är för verktygens skull. Ev. Batterier kan du ju ta in.
Batterier kan man sätta i frysen, dom håller längre på det viset.

det viktiga med garaget är att det är varmare inne än ute. Då håller man luftfuktigheten nere.
 
I
Kan tillägga att jag har ett par billigare verktyg ex Senco blåstpistol som draget på sig rost men annars har jag aldrig sett rost på verktygen tidigare. Valde att ta in den lite finare geringssågen mest för säkerhets skull. Nästa grej som man ev skulle taget in är så fall kompressorn men den har klarat tidigare vindtrar.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Batterier kan man sätta i frysen, dom håller längre på det viset.

det viktiga med garaget är att det är varmare inne än ute. Då håller man luftfuktigheten nere.
Men dom bör inte laddas vid låga temperaturer. Att lämna Li-jon på laddning i kallförråd är inte att rekommendera.
 
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Men dom bör inte laddas vid låga temperaturer. Att lämna Li-jon på laddning i kallförråd är inte att rekommendera.
nej det är sant. men i frysen är dom svårladdade.
 
Cheesen Cheesen skrev:
nej det är sant. men i frysen är dom svårladdade.
Mest jag som inte tål generella påståenden som inte är sanna generellt :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.