Hej!

Skall lägga in en linoleummatta i hall och kök. Skall ha vitt kök (har ej ännu bestämt färg på bänkskiva och kakel). Lägenheten i övrigt går i den grå/vit/beiga skalan. Angränsande rum har ekparkett. Vad skall jag ha för färg på mattan??? Vad har ni som har linoleum i kök för färg. Obs, plattor är ej aktuellt så länge som det inte finns en "färdigrutad" matta.

Tips mottages tacksamt!
 
Ni som lagt linoleum, vilka färger har ni valt och är ni nöjda? Någon som lagt 3511 ur marmoleum colorful greys tex?
 
Hur är priset på mattan? Har tittat på plattorna tidigare men inte hittat pris på mattan. Själv är jag sugen på någon av de mörkaste grå/svarta. Riktigt snygga!
 
Ring Forbo i Göteborg för närmaste återförsäljare.
Anders
 
Mattorna kostar ca 220 kr kvadraten. Har fått nys om plattor som man limmar, Marmoleum Dual, de är lite billigare (ca 300 kr kvadraten) än klickplattorna (ca 370 kr kvadraten). Tyvärr har dualen inte riktigt samma färgalternativ som Marmoleum klick och sen håller väl klickfogarna bättre.

Vi skall ha en mattläggare och inte en golvläggare till vår hjälp, därav är klickalternativet inte lika aktuellt. Kanske vi skulle kunna få honom att lägga klick, det är ju enklare än att limma. Dock tycker jag 370 kr kvadraten börjar bli väl så häftigt.

Fler färgförslag?
 
Jag har precis lagt in Volcanic ash, Marmoleum Click.
Helt perfekt, inte för mörkt och inte för ljust!

Clicken är så lättlagd att min treåring hade kunnat pusslat ihop bitarna själv :)

I en tidigare tråd hade dom fått 900*300 plattorna för 300/kvm.
 
Pack - skulle man få kunna besvära om en bild på ditt golv?
Upplever man golvet som rutigt eller som enfärgat?
 
Jovisst kan jag ta en bild, om nu bilden ger golvet rättvisa.
I vissa vinklar när solen ligger på kan man svagt se skarvarna, men inte så att jag stör mig på det.

Sitter på jobbet just nu, ska försöka och komma ihåg och ta några bilder till imorgon eller dan efter.

MVH Pack
 
Jag själva skall lägga Marmoleum "Raven" de närmsta dagarna i hallen.
Sedan blir det vita foder + folvlister men grå/vita/svarta tapeter ur Midbec´s kollektion Karina L.
 
Ni (pack och potatoking) är modiga tycker jag som lägger de mörkaste golven. Men jag måste ju hålla med om att de är snygga! Är bara rädd att det blir för mörkt i vår hall som inte har något eget fönster. Köket är dessutom väldigt litet så där är jag rädd att mörkare nyanser bara gör rummet än mindre....

Just nu lutar det åt rutigt i white marble och dove grey (Marmoleum Dual).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.