J
Jag funderar på att ha några extra osb eller spånskivor samt isolering. I en svår tid kanske man vill sätta igen fönster för att spara värme eller för att de är sönder.

Kan jag förvara dessa på min kallvind?

Vilken isolering och skivamaterial skall jag välja?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
J Jerald Stuartson skrev:
Jag funderar på att ha några extra osb eller spånskivor samt isolering. I en svår tid kanske man vill sätta igen fönster för att spara värme eller för att de är sönder.

Kan jag förvara dessa på min kallvind?
Kuggfråga? Annars svar: Jesus Adam
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
J
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kuggfråga? Annars svar: Jesus Adam
Nej ingen kuggfråga denna gång, varför skeptisk?

Jag tänker främst på isoleringen, mår en bal bra däruppe?
 
Tänkte mest på preppa med skivor och isolering, inte direkt guld eller diesel? ;) Det enda som du ska tänka på är att du inte släpper upp fuktig luft på kallvinden. Den kan kondensera mot plasten på balen. Eller så tar du bort plasten.
 
  • Gilla
Zaandy
  • Laddar…
J
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tänkte mest på preppa med skivor och isolering, inte direkt guld eller diesel? ;) Det enda som du ska tänka på är att du inte släpper upp fuktig luft på kallvinden. Den kan kondensera mot plasten på balen. Eller så tar du bort plasten.
Det ena utesluter inte det andra, guld och diesel kan vara bra det med.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Hemmakatten
Rikligt med batterier till mobil, laptop, surfplatta.
 
Rikligt med flytande tröst i förrådet, då glöms alla bekymmer bort.
:cool:
 
  • Älska
David Wallin
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tänkte mest på preppa med skivor och isolering, inte direkt guld eller diesel? ;) Det enda som du ska tänka på är att du inte släpper upp fuktig luft på kallvinden. Den kan kondensera mot plasten på balen. Eller så tar du bort plasten.
Varför tycks folk tro att plast får vatten att kondensera?
 
J Jerald Stuartson skrev:
Nej ingen kuggfråga denna gång, varför skeptisk?

Jag tänker främst på isoleringen, mår en bal bra däruppe?
Om du har möss på vinden skulle jag rekomendera att du tar bort plasten runt balen, hos mig trivdes mössen när jag hade ett par extra balar glasull på vinden.

Är frigolitskivor kanske ett alternativ?
 
  • Gilla
Jerald Stuartson och 1 till
  • Laddar…
C
F fribygg skrev:
Är frigolitskivor kanske ett alternativ?
Frigolitskivor är ett bra alternativ. Har några som jag skurit till för att vinterisolera några fönster. Användbart till diverse annat också.
 
Ett bra tips, ha spik o hammare hemma. Om elen blir borta länge och du måste laga något. Finns ofta bra med spik på allsköns loppisar. Billigt ofta också.
 
P pkalle skrev:
Ett bra tips, ha spik o hammare hemma. Om elen blir borta länge och du måste laga något. Finns ofta bra med spik på allsköns loppisar. Billigt ofta också.
Det som inte går att laga med silvertejp är bortom all räddning!
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.