BirgitS
Det finns inga lagkrav på öppna budgivningar så det är säljaren som bestämmer hur hen vill ha det.

Med tanke på vad som står under Renoveringsprojekt kan man misstänka att folk har gett bud utan att ha sett huset och/eller inte förstått vad huset kräver, vilket i sin tur kan ha lett till att några har hoppat av och budgivningen måste tas om.
 
  • Gilla
Bozoo63
  • Laddar…
E
BirgitS BirgitS skrev:
...att några har hoppat av och budgivningen måste tas om.
Kan det vara anledningen till att mäklaren valde att dölja budgivningen efter det?
 
C
Ha ha ha, underbart, det måste nog vara den minst säljande bostadsannons jag någonsin sett. :rofl:
Som kontrast till det vanliga "mäklarspråket".

Gillar särskilt "Sista visning har varit och inga nya bud godtas utan att man sett fastigheten!" :crysmile:

De verkar dessutom lagt ut den på nytt under nytt objekt-id. Aktuell länk är:
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/objekt/?objektID=2769071
 
  • Haha
  • Gilla
Tummenmittihanden80 och 1 till
  • Laddar…
E
C cpalm skrev:
Gillar särskilt "Sista visning har varit och inga nya bud godtas utan att man sett fastigheten!" :crysmile:
"Inga nya bud utan BankID , även om du sett fastigheten", borde läggas till i annonsen. Man undrar verkligen vad som föregår med denna försäljning.
 
BirgitS
E elsjo skrev:
Kan det vara anledningen till att mäklaren valde att dölja budgivningen efter det?
Det är inte mäklaren som väljer utan säljaren.
Det finns nog många anledningar, jag skrev bara en som ett exempel.
 
A
E elsjo skrev:
Det är lite märkligt i ett land där all information verkar inkluderas av "offentlighetsprincipen" att mäklarna väljer att dölja en budgivning. Efter visningen var den fullt synlig under en vecka i alla fall. Vad beror detta på?

[länk]

[bild]
[bild]


[bild]

[bild]
[bild]
Fram tills i typ Mars/April existerade i princip inga dolda budgivningar. Allt var öppet.

Nu när alla bud är under utgång vill man inte skylta med "hur dåligt det går".

Väldigt många väljer också att inte publicera sina slutpris (även om lagfarterna på hus dyker upp så småningom) detta eftersom det är "skämmigt" att inte få superdealar enligt många.
 
  • Gilla
Geografica och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Aaake37 skrev:
Fram tills i typ Mars/April existerade i princip inga dolda budgivningar. Allt var öppet.
När släktingar sålde sitt radhus för ung. 5 år sen publicerades inga bud och de var inte de enda i det området som valde att göra så.
 
  • Gilla
Anonymiserad 537906
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
När släktingar sålde sitt radhus för ung. 5 år sen publicerades inga bud och de var inte de enda i det området som valde att göra så.
Det hörde dock till ovanligheterna. Jag har tittar på otroligt många bostäder och det var väldigt ovanligt fram tills i april iår
 
E elsjo skrev:
"Inga nya bud utan BankID , även om du sett fastigheten", borde läggas till i annonsen. Man undrar verkligen vad som föregår med denna försäljning.
Det där var väl inte så farligt. Har sett betydligt värre, även hus som var värre med någon stackare som dessutom bodde där.

Nytt värmesystem, och några färgburkar så kan det nog bli rätt fint.... Och så förståss ett par takpannor.

Det jag framförallt reagerar positivt på i förhållande till beskrivningen är att på (de rätt sparsamma) bilderna ser jag inge tecken på läckage varken från taket eller sönderfrusna rör/radiatorer.
 
Redigerat:
H hempularen skrev:
Det där var väl inte så farligt. Har sett betydligt värre, även hus som var värre med någon stackare som dessutom bodde där.

Nytt värmesystem, och några färgburkar så kan det nog bli rätt fint.... Och så förståss ett par takpannor.

Det jag framförallt reagerar positivt på i förhållande till beskrivningen är att på (de rätt sparsamma) bilderna ser jag inge tecken på läckage varken från taket eller sönderfrusna rör/radiatorer.
Värdemässigt tror jag det är motorleden som håller nere priset.

Satellitbild över bebyggelse, markerade gränser, måttangivelser, nära väg, träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.