Beställde en IVT Geo 608 i slutet av november. Beräknad leverans till sommaren
 
Tyckte det var lång väntan på vår Daikin, beställd i Juli och installerad förra veckan, men vi kom nog undan så smärtfritt man kan i år.

Då var det håltillstånd och borrande under tiden också.
 
12-14 veckor på de jag tittar på som backup plan #3 för vår krånglande FLVP.
 
Frånluftvärmepumpar kanske det är lite bättre tillgång på då nybyggnadstakten verkar bromsa in?
 
  • Gilla
Skyskraper99
  • Laddar…
Her haft en IVT installerad i ett år ungefär och IVT har fortfarande inte kunnat leverera internet-modulen som pumpen ska komma med.

Det sorgliga är inte att den dröjer utan att kommunikationen kring det är obefintlig
 
  • Gilla
J Vos
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Beställde en IVT Geo 608 i slutet av november. Beräknad leverans till sommaren
Vi beställde en IVT Greenline HE C7 sista maj i år. Skulle levereras i slutet av september men har blivit försenad flera gånger. Senaste vi har hört just nu är januari...
 
F
useless useless skrev:
Frånluftvärmepumpar kanske det är lite bättre tillgång på då nybyggnadstakten verkar bromsa in?

Inte än tror jag Nibe F730 kostar ca 130k nu och enligt min lokala firma finns inget leveransdatum och det är pris vid leverans som gäller.
 
F Fideliox skrev:
Inte än tror jag Nibe F730 kostar ca 130k nu och enligt min lokala firma finns inget leveransdatum och det är pris vid leverans som gäller.
Nja, priset är knappa 100 på flera webbshoppar. Leveranstid är dock lång, ca 9 månader
 
M myrstack skrev:
Her haft en IVT installerad i ett år ungefär och IVT har fortfarande inte kunnat leverera internet-modulen som pumpen ska komma med.

Det sorgliga är inte att den dröjer utan att kommunikationen kring det är obefintlig
Kolla om någon av Husdatas produkter uppfyller samma funktion och i så fall köp lösningen där. https://husdata.se/
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
M myrstack skrev:
Her haft en IVT installerad i ett år ungefär och IVT har fortfarande inte kunnat leverera internet-modulen som pumpen ska komma med.

Det sorgliga är inte att den dröjer utan att kommunikationen kring det är obefintlig
Samma här men fick min modul levererad i fredags så förhoppningsvis är din inte långt borta...
 
A Anders Bosson skrev:
Nja, priset är knappa 100 på flera webbshoppar. Leveranstid är dock lång, ca 9 månader
F Fideliox skrev:
Inte än tror jag Nibe F730 kostar ca 130k nu och enligt min lokala firma finns inget leveransdatum och det är pris vid leverans som gäller.
Var en ute på auktion för en vecka sedan för 130 + moms :sweat:
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
L lordi skrev:
Var en ute på auktion för en vecka sedan för 130 + moms :sweat:
Hjälpte mina föräldrar köpa en förra veckan, pris 97xxx och leverans i sept. ( dock finns en passus om att priset kan ändras… så vi får se)
 
Fick min i jan -22 var illa redan då. Slut på utedel jag beställde, fanns nyare modellen dock. Tog en äldre inner del.
Beställde okt, jan klart hade varit mars-april om korrekt innerdel.
Har bara blivit värre sen dess
 
É
T tommpi skrev:
Samma här men fick min modul levererad i fredags så förhoppningsvis är din inte långt borta...
Hörde de av sig innan? Jag fick mail i fredags angående modulen, de frågade vem installatören var. Jag svarade och frågade samtidigt om de kommer skicka den snart men fick inget svar på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.