Förra ägaren monterade garderoben intill vägg. På väggen finns en ljusknapp som tänds o släcks när garderobsdörren öppnas för långt. Finns det gångjärn som får dörren att flyttas ut från väggen eller måste jag montera om garderoben? Finns väggskåp som då också måste flyttas.
 
  • Vit dörr med svart dörrstopp, guldhandtag, låsmekanism och ljus vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallisk skåplås på vit dörr, säkerhetsfunktion, stängd, skugga, inomhus, detaljbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G GOTGULD skrev:
Förra ägaren monterade garderoben intill vägg. På väggen finns en ljusknapp som tänds o släcks när garderobsdörren öppnas för långt. Finns det gångjärn som får dörren att flyttas ut från väggen eller måste jag montera om garderoben? Finns väggskåp som då också måste flyttas.
Går det inte att sätta en distans eller dörrstopp så dörren inte kan öppnas helt?
 
Byt strömbrytare.
104-363.jpg
 
  • Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Ersätt strömbrytaren med ett fastskruvat doslock och lämplig toppklämma på ledarna samt byt ljuskällan i taklampan (?) till en Ikea Trådfri med fjärrkontroll som kan sättas på ett bättre ställe.
 
Skip6711 Skip6711 skrev:
Går det inte att sätta en distans eller dörrstopp så dörren inte kan öppnas helt?
Jo - det är ett alternativ men inte det jag helst vill.
 
D Dilato skrev:
Byt strömbrytare.
Dimmer idag men det är ett alternativ
[bild]
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ersätt strömbrytaren med ett fastskruvat doslock och lämplig toppklämma på ledarna samt byt ljuskällan i taklampan (?) till en Ikea Trådfri med fjärrkontroll som kan sättas på ett bättre ställe.
Tack - skall titta på det
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ersätt strömbrytaren med ett fastskruvat doslock och lämplig toppklämma på ledarna samt byt ljuskällan i taklampan (?) till en Ikea Trådfri med fjärrkontroll som kan sättas på ett bättre ställe.
Glömde skriva att det är ett antal spottar i taket.
 
BirgitS
Det finns ju andra system med fjärrkontroller.
En elektriker kan dra om elen så att strömbrytaren hamnar någon annanstans.
Byta till skjutdörr.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns ju andra system med fjärrkontroller.
En elektriker kan dra om elen så att strömbrytaren hamnar någon annanstans.
Byta till skjutdörr.
Dosan sitter i betongvägg - inget bra läge för flytt av dosa. Skall testa och göra dörren vänsterhängd - en klarar sig strömbrytaren då. Skall också leta efter ngn dimmer som är grundare än nuvarande. Ev hitta ngn trådlös historia.
 
Annars så är gångjärnet du söker

blum 71b7590 och så sätter du 110* stopp på det.
 
G GOTGULD skrev:
Förra ägaren monterade garderoben intill vägg. På väggen finns en ljusknapp som tänds o släcks när garderobsdörren öppnas för långt. Finns det gångjärn som får dörren att flyttas ut från väggen eller måste jag montera om garderoben? Finns väggskåp som då också måste flyttas.
Då har jag valt lösning. Tack alla för era förslag. Valde till slut lösningen med Dimmermottagare från Nexa.
https://nexa.se/smarta-hem/systemnexa/cmr101
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.