Hej,

Tänkte ge mig på att byta en gammal bottenventil i tvättstället vilket ger mig mer huvudvärk än det borde.

Det finns inget i mitten av silen som är fastskruvad. Och när jag skruvar på den nedersta delen snurrar bara silen. Men funderar på den översta smala ringen med packning på undersidan har något med detta att göra? Blir inte klok på hur detta är ihop satt.

Har ni några tips på hur jag kan få av den?
 
  • VVS-system under diskbänk med rörkopplingar, vattenlås och avlopp. Spår av vattenläckage synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en silverfärgad avloppssil i en beige handfat med små smutspartiklar runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Agerar den översta ringen som mutter bara?
 
Det vet jag inte riktigt blir inte klok på hur det sitter ihop. Ser iallafall inga gänger för den.
 
Håll fast den översta med något verktyg och snurra på ringen på undersidan. Alternativt håll fast den undre ochh skruva ringen under.
 
Redigerat:
Så du tror att hela är ett stycke och ringen är gängad för att hålla det? Sitter som berget och kan inte riktigt se någon infasning för något verktyg på den. Så får inte riktigt grepp med något för att skruva på den.
 
Edit : tror att den övre och den ( undre) gängade dele är samma enhet. Håll fast och skruva ringen. Det TROR jag är rätt, men inte säker på att det är rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.