F
Hade velat testa en värmekamera för att hitta eventuella drag i huset. Går ju att hyra för 1000kr dag eller så kan man köpa en till mobilen för 2000kr. Någon som testat de billiga till mobiler? Något att ha?
 
Jag har en lite äldre Flir som sitter som ett extra tjockt skal till en iPhone. Det jag gillar mest är att jag de bilderna jag tog alltid fanns tillgängliga i telefonen och det var enkelt att kolla och jämföra före och efter jag försökte täta och isolera. Det går säkert med vilken kinavariant som helst, men att hyra varje gång man har tid och kust att ge sig på läckor och liknande är inte lika enkelt och kanske inte billigare heller.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
C
Det krävs förvisso inte någon superkamera för lite enklare "felsökning", men man bör ändå beakta att en billig kamera har extremt låg upplösning jämfört med en dyr.
Jag skulle satsa på att låna eller hyra en bättre kamera (men 1 000 kr/dag känns som ett saftigt överpris). Kul leksak, men knappast något man plockar fram särskilt ofta.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Hade velat testa en värmekamera för att hitta eventuella drag i huset. Går ju att hyra för 1000kr dag eller så kan man köpa en till mobilen för 2000kr. Någon som testat de billiga till mobiler? Något att ha?
Kolla hygglo.se för att se kan du kan hyra någon i närheten, betydligt billigare än 1000kr dag men vet förstås inte vad de har för modeller till uthyrning i din närhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.