Hej,
Jag skall flytta en befintligt portmotor till ett nytt garage. Pga högre takhöjd måste jag använda takfästen, men jag har inte kvar de bitarna. Se detalj 9 i bilden. Var hittar jag lämplig plåtbit för att bocka till nya?
(Öppnaren är en Hard Head från Jula)
 
  • Teknisk ritning, väggmonterat föremål, installationsguide, numrerade delar, monteringsschema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
H Hasse C skrev:
Hej,
Jag skall flytta en befintligt portmotor till ett nytt garage. Pga högre takhöjd måste jag använda takfästen, men jag har inte kvar de bitarna. Se detalj 9 i bilden. Var hittar jag lämplig plåtbit för att bocka till nya?
(Öppnaren är en Hard Head från Jula)
Hur mycket högre takhöjd är det? Det enklaste är väl att montera en längre dragstång om det går.
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
J jimattsson skrev:
Hur mycket högre takhöjd är det? Det enklaste är väl att montera en längre dragstång om det går.
Det har varit min tanke också. Vet inte riktigt hur stort avstånd man klarar. Taket lutar 4 grader ner mot porten. Vid porten är det cirka 30 cm mellan port och tak. Kanske funkar med standardstången?
 
J
H Hasse C skrev:
Det har varit min tanke också. Vet inte riktigt hur stort avstånd man klarar. Taket lutar 4 grader ner mot porten. Vid porten är det cirka 30 cm mellan port och tak. Kanske funkar med standardstången?
Jag har själv 40-50 cm avstånd till portmotorn och det fungerar utmärkt (en Somfy-motor). En lämplig dragstång kan du göra själv (plattjärn med två hål i).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.