Som i rubriken.
Själva knivarna snurrar inte när man aktiverar dom, men utkastaren snurrar för fullt.
Jag gissar att nått i växelhuset gått sönder såklart.
Måste man vara rymdingenjör för att skuva isär den?
 
Är brytpinnarna hela?
 
pjgb pjgb skrev:
Är brytpinnarna hela?
Just ja, men de har jag såklart ingen aning om var de sitter. Jag har aldrig kört den innan, rick den i somras (den år ganska gammal).
Och nu har jag gett upp snön och hoppas in i bastun.

Det märkliga är att knivarna snurrar väldigt sakta ävwn på "tomgång". Utkastaren snurrar för fullt även på "tomgång"
Men sen blir det ingen skillnad när jag ska köra.
 
 
pjgb pjgb skrev:
[media]
Tack, men tyvär är brytpinnarna hela.
Blir nog att låna plats i ett varmgarage och öppna växellådan, alternativt lämna in den.

Som sagt. Fläkten/utkastaren snurrar på för fullt och knivarna snurrar sakta även på tomgång. Blir ingen skillnad när man trycker in reglaget för att slunga.
 
Snöslungornas växellådor är otroligt simpla så lyft på locket och titta, du ser om något är fel. Hade en Toro från tidigt 80-tal tidigare som följde med ett hus vi köpte, efter att ha bytt remmar och rengjord förgasaren gick den som aldrig förr, 8 hk Tecumseh med 24" bredd på snöintaget.

Det fanns fortfarande reservdelar att köpa, fick byta snörstarten vid något tillfälle. Imponerande för en maskin som var ca 30 år gammal då!

Remmar köpte jag billigt via en bekant som jobbade på bilfirma, han hittade något som hade rätt dimensioner och bara kostade några tior!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.