Om inte tidigare så kan man ju bli en aning misstänksam när man försöker beställa. Känns inte som en helt pålitlig svensk ehandlare som de försöker låtsas vara.

Sida för kampanj av EcoHeat S, erbjudanden, köpalternativ, betalning, och kontaktinformation. Färgglad design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D Daniel 109 skrev:
Jag ser dock inga uppenbara lögner i reklamen. De ser bara till att formulera texten så att okunniga ska tolka in en massa saker som inte står.
Semantik
Flera av deras påståenden är faktiskt ren lögn:

"Den är snabbare, säkrare och drar mindre el än icke keramiska värmare vilket gör den extremt energieffektiv"

Deras definition av energieffektiv är att man ställer den 30 cm framför ansiktet och känner då värme. När man stänger av den blir det svinkallt.

Begreppet energieffektiv kan tex betyda att den levereras med sladden avklippt så att den inte drar någon energi alls. Alla elektriska värmare är 100% energieffektiva, bortsett från att vid allt högre effekter blir det värmeutveckling i ledningar så att all värme inte kommer ut vid elementet utan i säkringar, kablage, kontakter.

Men detta påstående kommer de inte undan:

"En banbrytande miljövänlig uppvärmningsanordning kraftfull nog att värma upp ett rum på några sekunder"

Möjligen om man definierar ett rum stort som en flyttkartong eller med uppvärmning menar en ökning på 0.001 °C

Lika illa på börsen
Vet ej om det finns någon lag och ordning när det gäller att luras. I börshandeln är det också ok att företag inom klimat-branschen ljuger om sina fantastiska "gröna teknologier" och att de är "marknadsledande", trots att omsättningen är fullständigt meningslös. Däremot bevakar börsen insiderhandel som hökar, men att folk blir grundlurade av med fake ordrar och intentioner från fake-företag bryr de sig inte om.

:cool:
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Om inte tidigare så kan man ju bli en aning misstänksam när man försöker beställa. Känns inte som en helt pålitlig svensk ehandlare som de försöker låtsas vara.

[bild]
Det är denna produkt som avses: En upprättstående, oval, blå och kopparfärgad enhet med ett mönster som påminner om en högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Elon Musk Elon Musk skrev:
Det är denna produkt som avses: [bild]
Wow vad snygg och billig.
Tror jag ska sälja mina solceller och slänga ut värmepumpen och köpa några nya såna här högteknologiska magiska apparater.
Obs kan finnas spår av ironi.
Den sista idioten är inte född så dom säljer säkert annars hade dessa annonserna inte funnits.
 
  • Gilla
PH Skottvång och 4 till
  • Laddar…
Sverker var är du!!:seenoevil::rofl:
 
  • Gilla
  • Älska
Långfarare och 5 till
  • Laddar…
Det är väl samma bluffirmor som försöker kränga på folk ”kylaggregat”. Ni kommer väl ihåg de som laddas med vatten istället för att tömmas på vatten. Luftfuktare med inbyggd legionellaspridare skulle jag kalla apparaten. Fanns även som bordsmodeller med USB-drift. :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
PH Skottvång och 3 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Sverker var är du!!:seenoevil::rofl:
I tunnan ;)
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ja, mirakelmaskinen på tuben, annonseras, senast idag, som uppfinning av 2 svenskar ( nämnda med namn! ) Det påstås även att den kostar 2200 pix, men ☝️ att man nu kan få den för under halva priset, dvs 1000 spänn! Whau! När man kollar på nätet, finns de att köpa för 400 spänn ❗ ...sanslöst ...
 
  • Gilla
PH Skottvång
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Wow vad snygg och billig.
Tror jag ska sälja mina solceller och slänga ut värmepumpen och köpa några nya såna här högteknologiska magiska apparater.
Obs kan finnas spår av ironi.
Den sista idioten är inte född så dom säljer säkert annars hade dessa annonserna inte funnits.
Passar!

Finns på nätet för 400 .. istället för den 1000 lappen de gastar om på tuben ..
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Ur Plus 1991-10-30 - Sverker testar Didi Seven. - YouTube

Bästa konsumentprogramledare vi någonsin har haft. Rak och saklig.
Saklig? De som blev kritiserade fick ju inte möjligheten att avsluta en enda mening utan att det kom ett. ”Ska det vara så?!” Jag såg det inte som bra.
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Saklig? De som blev kritiserade fick ju inte möjligheten att avsluta en enda mening utan att det kom ett. ”Ska det vara så?!” Jag såg det inte som bra.
De intervjuade fick ju komma till tals. Kunde de inte förklara sina tillkortakommanden så finns de ju ingen mening med att mala på och komma med mängder med bortförklaringar.
Konceptet var bra tyckte jag. Alla visste att de fick förklara sig. 99% av fallanen hade de ju ändå gjort helt fel.
Senare tiders Plus är ju rena barnprogrammet. Halvt meningslöst.
 
  • Gilla
Långfarare
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
De intervjuade fick ju komma till tals. Kunde de inte förklara sina tillkortakommanden så finns de ju ingen mening med att mala på och komma med mängder med bortförklaringar.
Konceptet var bra tyckte jag. Alla visste att de fick förklara sig. 99% av fallanen hade de ju ändå gjort helt fel.
Senare tiders Plus är ju rena barnprogrammet. Halvt meningslöst.
Nja, att de fick förklara sig håller jag inte med om. De blev i allmänhet avbrutna hela tiden.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det är väl samma bluffirmor som försöker kränga på folk ”kylaggregat”. Ni kommer väl ihåg de som laddas med vatten istället för att tömmas på vatten. Luftfuktare med inbyggd legionellaspridare skulle jag kalla apparaten. Fanns även som bordsmodeller med USB-drift. :cool:
Så kallade swamp coolers fungerar faktiskt men inte bra. Men billiga är dom. Fungerar precis som kroppens eget kylsystem. Att förånga vatten kräver energi, kvar blir kyla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.