Detta måste jag testa redan idag!
Har under de senaste dagarna fått både min entré och bilnedfart nerpissade utöver en stor hög med fast material. Detta trots vänliga skyltar, vid just dessa platser, där jag vänligt ber om att inte låta hunden kissa vid min entré.
 
  • Gilla
JamesBond
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Efter att ha sökt svaret på problemet att hundar kissar vid min brevlåda har jag här lösningen. Lösningen hittades inte på internet utan från min frus morfar som på 60-talet körde samma metod.

Lösningen är att skvätta lite balsamterpentin på stolpen. Vissa hundar nosar men de undviker att kissa. Andra hundar håller ett avstånd på ett par meter.

Är själv djurvän och detta beror på att hundägarna inte visar hänsyn. Många försöker med arga lappar etc, detta verkar ju ha bäst effekt mot kissande hundar.

Prova med små mängder då det har en mycket stark lukt.
Testade vanligt Yes med Ättiksprit fungerade utmärkt! Balsamterpentin fungerar också men Yes Ättiksprit verkar bättre för miljön tänkte jag. Varm Kan man ha även vid städning av kalk i tex dusch.
 
J JamesBond skrev:
Testade vanligt Yes med Ättiksprit fungerade utmärkt! Balsamterpentin fungerar också men Yes Ättiksprit verkar bättre för miljön tänkte jag. Varm Kan man ha även vid städning av kalk i tex dusch.
Jag är tveksam till om Yes har någon betydelse för det här syftet, i så fall räcker det nog med bara ättiksprit.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Torpar-Anna Torpar-Anna skrev:
Jag är tveksam till om Yes har någon betydelse för det här syftet, i så fall räcker det nog med bara ättiksprit.
Säkert så! Men hade det färdigblandat för annan rengöring och testade det. Kanske att Yes gör det lite mer trögflytande och torkar in så att effekten blir mer långverkande. Gissning..
 
Låna ett elstängsel. Montera tråden lågt.
Tror att Du även bör sätta upp tillhörande skyltar.

Skyll på att du inte vill ha in vilda djur på din tomt, typ grävlingar, råttor, rävar och annat.

Djur är mycket läraktiga. Problemen över på en vecka.
Inte kul att få en elstöt i röfen.
 
H Hybro skrev:
Inte kul att få en elstöt i röfen.
Om du mest bara gör antaganden över njutbarheten av stötar i arslet och faktiskt vill underbygga detta med fakta så kan jag rekommendera oranga tiger-rutschkana på Leo’s lekland i Bromma (Sthlm) Fy Fan! Efter 2.5h timmar av enbart rutschkanor med min 4åring var jag allvarligt rädd att jag stod med brännmärken genom byxorna. Den där jäkla kanan gav 3 höga smällar varje åk var av de två först slog ända upp i pungpaketet varje gång.:crysmile: Men om du nöjer dig med hörsägen så kan jag bara bekräfta att du har rätt. (y)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.