Hej,
plockade ner en mellan vägg för att göra rummet större. Till min stora glädje :cool: är golvet c:a 40 till 45 mm lägre i det "nya" rummet. Vad höjer man läpligast golvet med för att få det iu nivå till att lägga trägolv över hela baletten? Golvspån, finns de i andra tjocklekar än 23mm? Golvgips? Hur har ni andra gjort när vi vägt av golv?
MVH
Lars
 
Vad är det för underlag?
 
När vi konverterade ett gammalt uterum till att bli en del av stugan så behövde golvet upp ca 75mm om jag inte minns fel, så jag byggde på de gamla golvreglarna med ytterligare 50mm genom att bara lägga en regel ovanpå den gamla, detta gav mig också ytterligare 50 mm isoleringsutrymme. På detta blev det 22mm golvspån.
 
AJ, glömde berätta om underlaget...
Det golv som ligger "högre" ligger det laminat, det "låga" golvet består av klinker.
 
bumpar frågan..
Hur har ni gjort? Reglat och spån, eller gjutit?
 
Om det inte är några fuktproblem under, alltså en gammal betongplatta på mark, källargolv eller liknande, skulle det kunna vara vettigt att "regla" upp med bräder i lämplig tjocklek, och sedan lägga golvspån. Men om det bara är en liten yta kan en pågjutning förstås vara hanterbar också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.