Hej
Vill ha tips och ideer om hur jag kan göra om mitt rum så det kanske blir mer öppet och får mer förvaring?

Kom gärna med tips/råd och tankar

bilder finns här

http://www.minhembio.com/Badger

Tacksam för svar
Hoppas jag lade det i rätt del av forumet

Skulle vilja få mer plats i rummet men endå att jag kan ha mycket av grejjerna kvar:(
 
Det är ju inte lätt att planera om ditt rum enbart utifrån några bilder, men i första hand gäller väl samma för dig som för alla andra när det börjar bli fullt med prylar: RENSA!
 
Jo det förstår jag..

Men jag vill ha tips på vad jag ska göra för att bättre få hjälp med att planera?
Vad behövs?

Jo jag rensar lite hela tiden

Men vill ha tips/råd om vad ni anseer inte passar in osv
eller om man kan köpa nått som har flera saker i "samma"
 
Minimera. Om inte jag har räknat rätt så har du 15 stycken högtalare.
Bifoga gärna en planlösning av ditt rum där du bor hos din mamma.
Antingen så rensar du undan ordentligt , eller så flyttar du hemifrån.
Om du nu inte kan flytta ut hos päronen så rensar du till att börja med följande innan du börjar planera vidare:

* 70% av tavlorna
* Sängsteroen
* Alla filmer, jag ser ju en dator . Använd den som media spelare. Behåll 10% av filmerna, resten slänger du eller ger bort.
* VHS spelare?? Jimmy, av att döma av dina playboykaniner och fläkten vid sängen till alla våta nätter så tror jag du behåller denna pga av gamla 70-tals porrfilmer, eller?

Vad finns det i garderoberna, kan du inte ta lite bilder på innehållet i dessa, så vi ser resten av din hemliga filmsamling :)
 
Hej, ska gå igenom

Nä det var lite förolämpande..
Dom har min farfar gjort och jag har dom därför
Dalahästen har han också gjort

Vhs spelare har jag för att jag samlar på Bil reklamfilmer från volvo :)

Garderoberna är inte alla mina,1 är min det är kläder, 1 är morsans
och 1 är det sängkläder i

Byrån är arbetskläderna i :)
 
A
Finns inga genvägar! :) Rensa!! Välj ut dom tavlor du tycker absolut bäst om och centrera dem. Öppen förvaring ser lätt plottrigt ut, bättre om det fanns dörrar. Det lyser verkligen tonårskillrum, men det är du ju också! :) Skulle va lättare om du hade en planskiss med mått. Skippa virkade duken! Ser mer ut som mamma la dit den. Kanske kunde få tillbaka nån garderob också?
 
Hemmakatten
Bra råd av Anna_Robban; Rensa!! Och försök att bli av med en eller två garderober. Allt som du rensar bort behöver du inte slänga. Är det saker som du tycker om eller har affektionsvärde så lägg i en kartong o spara på vinden. Den dag du flyttar hemifrån har du mer plats för. Allt man gillar behöver man inte ha framme, det går att växla om.

Väggarna kan kanske målas om i någon ljusare färg, cremevitt tex. Måla också gärna furubokhyllan i samma färg som väggen, då blir den mindre framträdande och smälter in bättre.
 
Här är några råd som jag tycker du skall försöka med:

Jag vet inte ifall du måste behålla möblerna, men jag antar det och kanske att du kan komplettera (för det är väl IKEAs hylla Ivar?)

- Måla tre av väggarna i en ljus färg och den fjärde väggen kan du antingen låta vara blå eller måla den i någon lite mörkare färg ex. grå.
- Köp till dörrar till Ivar och måla hela hyllan vit. Du har ju en del björkmöbler som inte direkt passar ihop med furu, men till vitt så blir det fint. Det ser mer ordnat ut med dold förvaring och det finns ex dörrar i zink som du skulle kunna sätta in i din hylla. Kostar inte så mycket, kolla länk nedan:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80105215

- Du har ju otroligt mycket filmer, häftigt!. Gör en egen hylla längst upp mot taket runt om hela rummet och ställ alla filmerna där. Då får du mer utrymme i hyllorna men du får ändå bra uppsikt över dina filmer. Det finns ett antal hyllplan på IKEA, här är några

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/range/10364/10504/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/range/10364/10503/

Jag hoppas du fått några bra tips som du kan använda.
 
Vaddå rensa, säger folk.... Bry dig inte om smakpoliser och inredningspuritaner! Minimalistiskt inredda lägenheter tyder på tomma personligheter.

Jag tycker att du har ett mysigt rum. Och väldigt god ordning!

Om nu ditt intresse i livet är filmer o datorer, då måste du väl kunna få ha dom framme?! Rummet visar vem som bor där, och det är du. Har din farfar gjort dalahästen? Inte kan du lägga farfar i en kartong! Har din kompis målat tavlorna? Inte kan du lägga din kompis i en kartong!

Ditt största problem är att du har bara ett rum som ska fylla en massa olika funktioner. Har själv bott så i många år (17 kvdrat med sovrum/vardagsrum/kontor/kök i ett). Det går att dela upp även ett litet rum i olika funktioner, så att sängen blir soffa på dagen, skrivbordet blir middagsbord när man har bjudning, en trälår för förvaring blir soffbord, etc.

Mitt råd är sätt upp en skena i taket och skaffa ett stort draperi som du kan dra för arbetsplatsen och hela bokhylleväggen när du inte jobbar och vill ha det mysigt. Då behöver du inte störas av stök på skrivbordet etc.
Om du vill göra dig omaket att måla om rummet, så skulle vita väggar få det att se större ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.