Hej!
Vi har nyligen byggt om vår uterum med ytong men jag märkte att byggfirman har limmat gipsskivor direkt på Ytong block utan luftspalt och jag tänkte om det går och göra det? Enligt byggfirman att det är okej men vad skulle ni föredra?


Tack
 
H Harry88 skrev:
Hej!
Vi har nyligen byggt om vår uterum med ytong men jag märkte att byggfirman har limmat gipsskivor direkt på Ytong block utan luftspalt och jag tänkte om det går och göra det? Enligt byggfirman att det är okej men vad skulle ni föredra?


Tack
När och puts hade jag föredragit. Är det ett fristående uterum eller är det väggen mot huset?
 
B larry78 skrev:
När och puts hade jag föredragit. Är det ett fristående uterum eller är det väggen mot huset?

Tack för svaret!
Kopplat till köket, det har börjat mögla lite på gipset och därför är vi oroliga för det! Första bilden visar hur det är limmat och andra bilden mot husets fasad.
 
  • Inomhusrenovering pågår, ofärdiga väggar, byggmaterial, stegar och osäkert ljusinsläpp via fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med avskalad gips, synliga stolpar, reparation eller renovering, inomhus, byggnadsarbete, ofullständig konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.