M mrsnhp skrev:
Om du inte har elbil som du kan ladda på natten istället för på dagen kan det vara svårt att tjäna några stora pengar på att byta till timdebitering. Det är bättre att helt enkelt försöka sänka förbrukningen generellt.
Tycker också att det lutar rätt mkt åt det hållet. Som barnfamilj är det svårt att lägga allt på natten så kanske bättre med generell minskning istället även om det så klart hade blitt än mer besparing om man också enbart kör natt på stora förbrukarna
 
O olofh skrev:
jo den är bytt men Hittade på deras sida nu att jag måste visst beställa ”aktivering av kundgränssnittet”
Det borde inte behövas för att se timdata på Kraftringens hemsida - bara för att koppla in dig direkt på mätaren för att få ut data där, men med en Sparsnäs tar du det ju ändå på "blinket".

När jag är inloggad hos Kraftringen kan jag välja upplösning Timme om jag vill. Hur ser det ut för dig?

Interaktiv graf över daglig elförbrukning, periodval, enhetsval, exportalternativ, användargränssnitt på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
O olofh skrev:
Tycker också att det lutar rätt mkt åt det hållet. Som barnfamilj är det svårt att lägga allt på natten så kanske bättre med generell minskning istället även om det så klart hade blitt än mer besparing om man också enbart kör natt på stora förbrukarna
Å ena sida kan du styra lite mot att köra billigare timmar. Å andra sidan förbrukar du troligen mer el de dygn som elen är dyrare eftersom du i grunden har el till uppvärmningen. Så det låter klokt att titta på verkliga siffror för att se vad som lönar sig.
 
M Mikael 81 skrev:
Det borde inte behövas för att se timdata på Kraftringens hemsida - bara för att koppla in dig direkt på mätaren för att få ut data där, men med en Sparsnäs tar du det ju ändå på "blinket".

När jag är inloggad hos Kraftringen kan jag välja upplösning Timme om jag vill. Hur ser det ut för dig?

[bild]
ah! Tack, helt missat att där fanns timme med. Nu ser jag!
 
  • Gilla
Mikael 81
  • Laddar…
-15 % hittills detta året mot samma period ett år innan. Men det beror mest på att vi körde poolvärmen mkt mer restriktivt i somras tror jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.