Hej,

Jag har rivit bort gammalt parkettgolv för att ta fram furugolvet som finns under. Allt gick bra tills jag kom till hallen, där fanns ett parti mellan furugolv och klinker som var betong. Nu funderar jag på hur jag ska lösa den delen så det blir snyggt? Furugolvet går i samma höjd som betongen. Klinkers i hallen är sen en nivå högre upp, under plattorna i hallen finns eluppvärmd golvvärme också.

Tar gärna emot idéer och tips på hur jag ska göra
 
  • Golv under renovering: träplankor, tegelstenar, spån, och betong i oordnat, ofärdigt skick.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvrenovering pågår, trägolv delvis lagt, verktyg och material spridda, oordning, kabelhärva i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur stort är partiet? Har du nån bild?
 
Är det ett alternativ att utöka klinkern över betonggolvet? Bilder skulle kanske hjälpa oss att ge bättre tips.
 
V vanpire skrev:
Hur stort är partiet? Har du nån bild?
ca 1,8m x 1m. Jag laddade upp bilder, ser du dom?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är det ett alternativ att utöka klinkern över betonggolvet? Bilder skulle kanske hjälpa oss att ge bättre tips.
Syns inte bilderna i inlägget? Bifogade två bilder.
Jag funderade på det alternativt lägga furugolv på den delen?
 
C Carlsonn skrev:
Syns inte bilderna i inlägget? Bifogade två bilder.
Nu syns de men jag såg dem inte tidigare. Antingen var jag blind eller så har de dykt upp nu...
 
Antingen klinker eller furu. Furu innebär att du får en tröskel ”i furugolvet” men det ser inte ut att göra nåt. Med klinker så blir det mer sammanhängande men det kan vara svårt att hitta samma klinker tänker jag.
 
För att slippa en tröskel i furugolvet så behöver du fräsa ned furuplankorna så att du kan fälla in den furu du skarvar i. Sen låter du den gå luta uppåt upp mot klinkern. Du får en lite backe helt enkelt.
 
Det lutar kanske åt att lägga samma klinker fram till röda strecket och sen tröskel emellan. Tror ni om det?
 
  • Kök under renovering, oavslutad klinkergolv, vit skåpinredning, gröna växter, verktyg på golvet, avgränsat arbetsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Carlsonn skrev:
Det lutar kanske åt att lägga samma klinker fram till röda strecket och sen tröskel emellan. Tror ni om det?
Blir bra!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.